"کم‌خونی و فقر آهن" خود را با این خوراکیها درمان کنید!

کد مطلب 20229 1400-01-08 12:18
زمان تقریبی مطالعه 2دقیقه
"کم‌خونی و فقر آهن" خود را با این خوراکیها درمان کنید!

- اخبار اجتماعی - به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ "فقر آهن" عارضه‌ای است که بسیاری از افراد به‌ویژه جامعه دختران و زنان با آن دست به گریبان هستند و کم‌خونی ناشی از آن خود می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های مختلف شود.
اما برای درمان فقر آهن، توجه به رژیم غذایی از اهمیتی بسزایی برخوردار است و با رعایت تدابیر غذایی می‌توان بر این عارضه غلبه کرد؛ در ادامه به 12 ترکیب غذایی و خوراکی‌هایی اشاره شده است که گنجاندن آنها در رژیم غذایی روزانه می‌تواند جایگزین مناسبی برای قرص‌ها و مکمل‌های آهن و رفع فقر آهن باشد:
ــ خوراک پخته‌شده گردن گوسفند در شیر گاو هفته‌ای یک وعده
ــ  عدس‌پلو با کشمش فراوان هفته‌ای یک وعده
ــ روزانه 7عدد تمرهندی + 21 عدد مویز + 9 عدد آلوخورشتی میل شود
ــ رب انار میخوش (ملس) یک قاشق غذاخوری + سرکه سیب یک قاشق غذاخوری + شیره انگور 3 قاشق غذاخوری + یک استکان آب شاه‌توت کاملاً طبیعی مخلوط و میل شود
ــ آب‌پزشده گوشت بلدرچین یا سوپ جو با گوشت گنجشک هفته‌ای یک وعده
ــ خوراک زبان گوسفند + 7 عدد زیتون سیاه میل شود
ــ آلبالو یا زغال‌اخته با گلپر فراوان در فصلش
ــ بورانی اسفناج + برگ چغندر میل شود
ــ خوراک آلواسفناج هفته‌ای یک وعده
ــ سبزی خوردنی مرکب از  کاسنی تر و تازه + تره + بولاغ‌اوتی تر و  تازه + جعفری + برگ چغندر + نعناع تازه میل شود
ــ فسنجان گردو + بادام درختی + پسته هفته‌ای یک وعده
ــ دمنوش میوه گل نسترن روزانه یک تا دو لیوان میل شود.


این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :