صنایع دستی بازارچه خود اشتغالی نقالی نقالی سنتی و پرده‌خوانی عاشورایی در محل ۱۰۰ بازار صنایع‌ دستی در تهران برگزا

1401\05\22 15:14:03


اجرای پرده‌خوانی عاشورایی در ۱۰۰ بازار صنایع‌دستی

نقالی سنتی و پرده‌خوانی عاشورایی در محل ۱۰۰ بازار صنایع‌ دستی در تهران برگزار شد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، مراسم سنتی نقالی و همچنین مراسم سنتی پرده‌خوانی عاشورایی، در محل ۱۰۰ بازار صنایع‌دستی در تهران برگزار شد که مورد استقبال علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از این بازار قرار گرفت.

مراسم نقالی توسط مرشد ورمزیار و پرده‌خوانی عاشورایی نیز به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم توسط استاد طالع‌نیا به اجرا درآمد. پرده‌خوانی مراسمی است که به ذکر مراسم تاریخی، آئینی و مذهبی اشاره می‌کند و این نقل‌ها از روی پرده‌ای نقاشی شده انجام می‌شود که از رشته‌های هنرهای سنتی و صنایع‌دستی است. این اجرا قبل از ظهر امروز آغاز و تا قبل از اذان ظهر به پایان رسید.

تبلیغات
فروشگاه لوازم هنری
فروشگاه لوازم هنری

آرت ویم، تهیه و توزیع لوازم هنری در سطوح مبتدی و حرفه ای،، ارائه رنگ و مدیوم ، بوم و کاغذ ، قلم مو ، ابزار هنری با کیفیت های متنوع و قیمت مناسب سراسر ایران !

این مراسم در حقیقت پیوندی بین آثار صنایع‌دستی و مراسم و آئین‌های محرم بود و هدف از برگزاری این مراسم نشان دادن جایگاه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در روایت‌گری عاشورا و ماه محرم است. هدف ایجاد این بازارچه‌ها تسهیل ارتباط تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع‌دستی با خریداران و بازدیدکنندگان و همچنین عرضه مستقیم محصولات با قیمت تولیدی برای مصرف‌کنندگان است. ۱۰۰ بازار صنایع‌دستی به همت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پنجشنبه هر هفته در تهران برگزار می‌شود..

.


بازنشر از : مهر

صنایع دستی

بازارچه خود اشتغالی

نقالی



نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر