ویروس کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تست کرونا مدیر کل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر از کنترل وضعیت ابتلای

1401\05\22 15:18:04


تست فوری کرونا از ۱۳۴۰ نفر مسافر مرزهای زمینی شرق کشور

مدیر کل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر از کنترل وضعیت ابتلای به بیماری کرونا مسافران ورودی به کشور در مرزهای زمینی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خبر داد.

افشین علیخانی گفت: در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۹ مرداد ماه جاری از مسافران کشورهای افغانستان و پاکستان که از طریق مرزهای زمینی به ایران وارد شدند، ۱۳۴۰ تست فوری کرونا گرفته شد.

وی افزود: نیروهای هلال احمر در گذرگاه‌های مرزی ریمدان چابهار، میرجاوه و هیرمند در سیستان و بلوچستان و ماهی‌رود در سربیشه خراسان جنوبی وضعیت ابتلای به کرونا مسافران ورودی به کشور را کنترل کردند. علیخانی اقدامات بهداشتی و درمانی هلال احمر در جلوگیری از افزایش مبتلایان به سویه‌های جدید کووید ۱۹ را محدود به کنترل مرزهای زمینی ندانست و توضیح داد: امدادگران هلال احمر در این مدت در ۳ مرکز تزریق واکسن کرونا با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال بوده‌اند. وی گفت: بخش ویژه مبتلایان به کرونا در بیمارستان نورافشار تهران، وابسته به جمعیت هلال احمر، فعال است و بر اساس گزارش آماری از ۱۲ تا ۱۹ مردادماه جاری ۲۱۵ بیمار با علائم کرونا را ویزیت شده‌اند که ۸ نفر از آن‌ها به دلیل شدت ابتلاء و بیماری‌های زمینه‌ای در این مرکز درمانی بستری شده‌اند..

.


بازنشر از : مهر

ویروس کرونا

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

تست کرونا



نمایندگی بوتان تهران