تربیت بدنی ورزش دانش آموزی یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۸۰۰ سالن و زمین چمن در حال تحویل است و ان شاءال

1401\05\22 15:17:11


جذب قهرمانان ورزشی در آموزش و پرورش. ساخت ۲۱۰۰ فضای ورزشی در مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۸۰۰ سالن و زمین چمن در حال تحویل است و ان شاءالله مابقی هم در فرصت مناسب تا پایان سال تحویل داده می شود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه شورای عالی تشکیلات ورزش دانش آموزی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورزش دانش آموزی می‌تواند نقطه عطفی در مسیر رشد ورزش همگانی باشد؛ گفت: در سند تحول بنیادین ما مکلف هستیم استعدادهای دانش آموزان را شناسایی کرده و بر اساس این استعدادها موقعیت‌های یادگیری را برای آنها فراهم کنیم.

نوری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تحصیل دانش آموزان در منازل گفت: یکی از ساحت‌هایی که ما باید در تقویت آن کوشا باشیم مخصوصاً بعد از کرونا که دانش آموزان دو سال از مدارس دور بودند همین ساحت زیستی و تربیت بدنی است؛ امروز خوشبختانه ما مسابقات ورزشی را در تمام رشته‌های دانش آموزی و همچنین برای تمام همکاران فرهنگی در ایام تابستان در نظر گرفتیم که بخشی از این مسابقات برگزار شده و بخشی دیگر هم در حال برگزاری است. ساخت ۲۱۰۰ فضای ورزشی در مدارس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۱۰۰ سالن و زمین چمن مدرسه‌ای در حال ساخت است؛ افزود: حدود ۸۰۰ سالن و زمین چمن در حال تحویل است و ان شاءالله مابقی هم در فرصت مناسب تا پایان سال تحویل داده شود. نوری با بیان اینکه فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی ظرفیت بسیار خوبی برای استعدادیابی و شکوفایی استعداد دانش آموزان دارد گفت: در این زمینه امروز مصوبات خوبی هم در شورای عالی تشکیلاتی مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دانش آموزان داشتیم.

نوری در تشریح مصوبات امروز شورای عالی تشکیلاتی جشنواره‌های ورزشی دانش آموزان گفت: احیای ورزش صبحگاهی در مدارس، استخدام قهرمانان رشته‌های ورزشی در آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت آنان در مدارس و تربیت دانش آموزان، توانمندسازی سی هزار معلم ورزش به کمک وزارت ورزش و جوانان و آماده سازی وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری مسابقات دانش آموزان زیر ۱۸ سال از مصوبات جلسه امروز بوده است. وزیر آموزش و پرورش افزود: از زمان تصدی ما در آموزش و پرورش، هزار فضای آموزشی را برای مادران و دختران یا پدران و پسران برای خانواده‌ها آماده و تجهیز کردیم و ان شاءالله به زودی تا هزار فضای دیگر هم آماده خواهد شد. وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که آیا در اختیار گذاشتن فضاهای آموزشی به ورزش دانش آموزان، وزارت آموزش و پرورش را با کمبود نیروی انسانی مواجه نمی‌کند؛ گفت: به طور کلی در مرحله اول، مدارس هدف ما مدارسی هستند که امکانات و نیروی انسانی لازم را داشته باشند.

در ماه محرم هم حضور هیأت در مدارسی بوده است که شرایط لازم را داشتند؛ اینکه این طرح شروع شده و دانش آموزان در مدارس حضور پیدا کنند به تنهایی امیدبخش است. البته باید به تدریج مدارس را برای میزبانی از دانش‌آموزان بهتر کنیم و برای مدارسی هم که نیروی انسانی و سرایدار ندارند در تلاشیم هر چه سریع‌تر سرایدار و معلم ورزش جذب کنیم.. .


بازنشر از : مهر

تربیت بدنی

ورزش دانش آموزی

یوسف نوری



مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران