گرد و خاک بارندگی سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی کشور باتوجه به سامانه موسمی در منطقه جنوب شرق کشور، هشدار سطح ز

1401\05\22 15:16:02


سامانه موسمی در منطقه جنوب شرق کشور. گرد و خاک در شرق و مرکز

سازمان هواشناسی کشور باتوجه به سامانه موسمی در منطقه جنوب شرق کشور، هشدار سطح زرد صادر کرد.

شنبه ۲۲ و یکشنبه ۲۳ مرداد ماه، مناطق جنوبی و شرق سیستان و بلوچستان باتوجه به سامانه موسمی دارای رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.

بر اساس این گزارش احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال تأخیر در پرواز وجود دارد. سازمان هواشناسی درباره پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره هشدار داد. در ادامه این گزارش، مناطق خراسان جنوبی، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق خراسان رضوی، شرق سمنان، شرق کرمان، شمال فارس، ایلام و خوزستان دچار گرد وخاک می‌شوند.

عدم حضور افراد آسیب‌پذیر در فضای باز، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی، موکب‌های برگزاری مراسم مذهبی و پوشش گلخانه‌ها از جمله هشدارهای صادره برای این مناطق است.. .


بازنشر از : مهر

گرد و خاک

بارندگی

سازمان هواشناسی



نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر