خراسان رضوی مشهد مدرسه متخلف مشهد ـ رئیس اداره ار

1401\05\22 15:17:10


شناسایی ۱۵ مدیر متخلف مدرسه در خراسان رضوی 

مشهد ـ رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۵ مدیر متخلف مدرسه برای رسیدگی به تخلفاتشان به هیئت رسیدگی به تخلفات این اداره کل معرفی شدند.

مجید خداوردی اظهار کرد: در پی بازدیدهای نظارتی از مدارس در زمان ثبت نام و نیز گزارش‌ها و شکایات والدین، تخلفات این تعداد مدیر محرز و برای تصمیم‌گیری و تحقیق بیشتر، پرونده مربوطه به هیئت انتقال داده شد که در صورت تصمیم هیئت، عزل مدیر مدرسه نیز می‌تواند در دستور کار باشد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: بازرسان از ابتدای خرداد ماه بیش از ۱۱۰ بازدید از مدارس انجام داده اند که با توجه به تخلفات متعدد در زمان ثبت نام ۱۵ اخطار و ۷۳ تذکر کتبی حاصل شده است که مهمترین تخلفات مدیران این مدارس دریافت وجه غیرقانونی، عدم توجه به هدایت تحصیلی و اجبار به ثبت نام در سرویس مدرسه بوده است. وی گفت: طبق دستورالعمل اعلامی، مدارس خاص (استعدادهای درخشان) و شاهد اخذ شهریه‌شان به صورت وزارتی و برمبنای جدولی است که باید در معرض دید اولیا قرار داده شود که در این بخش از مدارس خواسته‌ایم با دریافت چک از والدین برای شهریه با هدف تسهیل ثبت نام همکاری کنند. خداوردی ادامه داد: سایر مدارس شامل مدارس هیئت امنایی، نمونه دولتی و مدارس عادی حق اخذ مبلغ ۱۰ هزار تومان بابت بیمه و کتاب دانش آموز را دارند و به هیچ وجه حق مطالبه و دریافت وجوه دیگری را ندارند و اخذ هرگونه وجه اضافی از والدین در این مدارس تخلف محرز است و با مدیر متخلف برخورد قاطع صورت می‌گیرد در واقع اخذ هر وجه دیگری تا مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید و تشکیل انجمن اولیا و مربیان مدرسه و تأیید انجمن، غیرقانونی و تخلف است..

.


بازنشر از : مهر

خراسان رضوی

مشهد

مدرسه

متخلف



چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی