خراسان رضوی مشهد مدارس اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشهد ـ مدیرکل آموزش و

1401\05\22 15:17:03


فعالیت بیش از ۱۰ هزار مدرسه در خراسان رضوی 

مشهد ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از فعالیت بیش از ۱۰ هزار مدرسه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر شوشتری ظهر شنبه در نشست خبری گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار مدرسه در استان داریم که ۹۰ هزار معلم در این مدارس به آموزش و تدریس مشغول هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در استان خراسان رضوی ۴۸ منطقه و اداره آموزشی وجود دارد که پس از استان تهران بالاترین جمعیت دانش‌آموزی با یک میلیون و ۳۱۳ دانش‌آموز را داراست. وی افزود: پس از دوسال کلاس‌های درس در سال جاری به صورت حضوری برگزار می‌شود. شوشتری در ادامه بیان کرد: خبرنگاران از لحاظ اهمیت، جایگاه ویژه ای در جامعه دارند و به نوعی همکار ما در روابط عمومی محسوب می‌شوند.

افزایش چهار صدم متر مربع به سرانه فضای آموزشی دانش آموزان در ادامه این نشست سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی از افزایش سرانه فضای دانش آموزی خبر داد و اظهار کرد: امسال چهار صدم متر مربع به سرانه فضای آموزشی دانش آموزان اضافه می‌شود. معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در ۱۷ رشته ورزشی ۴۹۰ تیم شرکت کننده از خراسان رضوی داشتیم و امروز دانش آموزان برای دو ومیدانی و شطرنج به کرمانشاه اعزام شدند و در استان میزبان مسابقات ورزشی مختلف هستیم ضمن اینکه در کل کشور رتبه برتر را داریم. تشکیل ۱۰۵ پایگاه سنجش بدو ورود سلامت جسمانی در این نشست همچنین روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز از طرح سنجش بدو ورود سلامت جسمانی پایه اول خبرداد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی اظهار کرد: تعداد ۱۰۵ پایگاه سنجش بدو ورود سلامت جسمانی پایه اول و پیش دبستانی در سطح استان تشکیل شده و امسال نوآموزان ۴ تا ۶ سال هم به این طرح اضافه شده اند. وی افزود: تاکنون ۱۵۰ هزار دانش‌آموز به پایگاه‌ها مراجعه کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ۱۵۰ هزار نفر سنجش ورود به پایه اول داشته باشیم.. .


بازنشر از : مهر

خراسان رضوی

مشهد

مدارس

اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی



تولید کارتن و سفارش کارتن