ورزش قهرمانی ورزش دانش آموزی یوسف نوری دانشگاه فرهنگیان وزیر آموزش و پرورش گفت:

1401\05\22 15:17:11


ورزش قهرمانی بدون مدارس موفق نخواهد شد. جذب قهرمانان ورزشی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: ورزش قهرمانی بدون آموزش و پرورش موفق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری، در نشست شورای عالی تشکیلاتی مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دانش آموزان ورزش را یکی از شاخص‌های مفید و مهم و اثرگذار در توسعه دانست و افزود: نگاه ما به ورزش در سند تحول، تربیت زیستی و بدنی است؛ اما ورزش در رشد و تعالی انسان هم اثرگذاری بالایی دارد.

طبیعی است که هر کس ورزش کند بدن قوی خواهد داشت و تربیت بدنی و تربیت زیستی خوبی دارد؛ اما اگر منش پهلوانی هم به تربیت بدنی اضافه شود؛ تربیت اخلاقی هم شکل خواهد گرفت. وی با بیان اینکه نباید به ورزش تک ساحتی نگاه کنیم، گفت: ورزش در رشد و تربیت سیاسی اجتماعی و اقتصادی هم مؤثر است؛ در حوزه‌های دانش بنیان هم ورزش می‌تواند ورود کند. نوری با تاکید بر اینکه ورزش قهرمانی بدون مدارس و آموزش و پرورش موفق نخواهد شد، افزود: در ورزش همگانی هم لازم است آموزش و پرورش اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه استعدادیابی دانش آموزان شروع شده و هنوز کامل نشده است، گفت: ۱۴۵ آزمون استعدادیابی همراه با آزمون‌های عملی داریم؛ تا تقریباً متوجه شویم دانش آموز چه ظرفیت‌ها و استعدادهایی دارد. لازم است نیمرخ واقعی دانش آموزان را دریابیم. ما می‌خواهیم کاری کنیم که هیچ کس دیگر نگوید اگر من از بچگی به فلان رشته می‌رفتم قهرمان جهان می‌شدم؛ هدف ما صرفاً قهرمانی نیست؛ هدف این است تا دانش آموزان استعدادهای خود را بتوانند در جهان بروز دهند.

نوری با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش آماده برگزاری مسابقات ورزشی برای ورزشکاران زیر ۱۸ سال است، افزود: برای جلوگیری از موازی کاری هر امکاناتی بخواهید در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌دهیم؛ به همه معاونین و مدیران کل هم در وزارت آموزش و پرورش تاکید کردم که هر اختیاری بخواهید به شما داده می‌شود اما نتیجه هم باید بگیرید. وی با اشاره به برگزاری لیگ‌های ورزش دانش آموزی، گفت: برای افراد متقاضی مربیگری ورزشی گواهی داده شود اما برای اعطای این گواهینامه‌ها آزمون‌های سخت گرفته شود. نوری با بیان اینکه همه رویدادهای ورزشی دانش آموزی باید پیوست فرهنگی داشته باشند، افزود: همه ورزشکاران دانش آموز باید در عرصه بین المللی هم حضور داشته باشند؛ دانش آموز نباید سقفی برای فعالیت‌های خود داشته باشد و باید بتواند هر روز به رشد و تعالی برسد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری ورزش صبحگاهی گفت: حتی اگر معلم ورزش در آن زمان در مدرسه وجود نداشته باشد؛ در هر مدرسه دانش آموزان خوب ورزشکاری داریم که بتوانند با هم ورزش صبحگاهی را اداره کنند. نوری خاطر نشان کرد: بنا داریم قهرمانان ورزشی را در دانشگاه فرهنگیان جذب و سپس در آموزش و پرورش استخدام کنیم.. .


بازنشر از : مهر

ورزش قهرمانی

ورزش دانش آموزی

یوسف نوری

دانشگاه فرهنگیان



برق و روشنایی لاله زار