کوه سبلان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معاون سازماندهی براد

1401\05\22 15:17:03


چهارمین صعود دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی به قله سبلان. لزوم آماده سازی اعضای قرارگاه ملی

معاون سازماندهی برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: صعود به سبلان از برنامه‌های خاص اتحادیه بوده و برای اعضای خاص اتحادیه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، چند قدم تا آسمان نام یک برنامه کوهنوردی برای فتح قله سبلان است که امسال هم از سوی دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برگزار می‌شود.

با شیوع ویروس کرونا این برنامه برای چند سال متوقف ماند اما اعضای اتحادیه مصمم هستند امسال چهارمین برنامه صعود را داشته باشند؛ برای دانش آموزان اتحادیه، صعود به سبلان برنامه‌ی مهمی محسوب می‌شود. محمد علی صمیمی معاون سازماندهی برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص این برنامه گفت: در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، بالاترین سطوح تشکیلاتی، بچه‌های قرارگاه ملی ما هستند که منتخبی از بچه‌های قرارگاه هر استان که وارد قرارگاه ملی می‌شوند. برنامه اصلی چند قدم تا آسمان، صعود به قله مرتفع سبلان است و با حضور حدود ۲۰۰ نفر از دانش آموزان پسر و دختر برگزار شود صمیمی در خصوص وظایف اعضای قرارگاه ملی گفت: برای این اعضا هم در بحث تربیتی، وظایف ویژه ای پیش بینی شده و هم فعالیت‌ها و مسئولیت سنگینی به عهده آن‌هاست؛ لذا برای اینکه این اعضا بتوانند در سال تحصیلی بار خوبی را از فعالیت‌های تربیتی به دوش بکشند و در فضای شبکه تشکیلات اتحادیه بتوانند دانش آموزان دیگر را با خود همراه کنند؛ یک برنامه آماده سازی را از سال‌های گذشته با عنوان چند قدم تا آسمان پیش بینی کردیم که امسال چهارمین دوره آن برگزار می‌شود.

معاون سازماندهی برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: برنامه اصلی چند قدم تا آسمان، صعود به قله مرتفع سبلان است؛ که ان‌شاالله قرار است این برنامه با حضور حدود ۲۰۰ نفر از دانش آموزان پسر و دختر برگزار شود. صمیمی با بیان اینکه دانش آموزان دختر برنامه فتح قله سبلان را نخواهند داشت؛ گفت: برای دانش آموزان دختر، برنامه جنگل نوردی را با یک مدل مشخصی خواهیم داشت. معاون سازماندهی برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه پذیرش دانش آموزان در برنامه چند قدم تا آسمان از روز بیست و یکم مرداد در سرعین شروع خواهد شد؛ گفت: پذیرش دانش‌آموزان در اردوگاه امام حسین شهر سرعین در استان اردبیل انجام می‌شود؛ آمادگی‌های لازم صورت گرفته است و ان شاالله دانش آموزان پسر روز دوشنبه برنامه صعود به قله را آغاز خواهند کرد.

صمیمی با اشاره به برنامه دختران گفت: برنامه دختران از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد و دختران اتحادیه برنامه جنگل نوردی را خواهند داشت که در جنگل‌های فندقلو و گردنه حیران یک برنامه جنگل نوردی مفصل را خواهند داشت و امیدواریم تجربیات بسیار خوبی را در این برنامه و این سفر بتوانند تجربه کنند. وی با بیان اینکه دانش آموزان شرکت‌کننده در این اردوی تربیتی از مقطع متوسطه دوم بوده و از پایه دهم در سال تحصیلی جاری به پایه یازدهم خواهند رفت؛ گفت: دانش آموزان شرکت کننده در این اردو از دانش آموزان تمامی استان‌ها هستند که در این برنامه حضور پیدا خواهند کرد؛ البته بعضی از استان‌ها با دانش آموزان کمتر و بعضی از استان‌ها با تعداد دانش آموزان بیشتری در این برنامه شرکت خواهند کرد که تعداد شرکت کنندگان از هر استان متناسب با دانش آموزان آن استان است. صمیمی با بیان اینکه ارتباط اتحادیه با دانش آموزان شرکت کننده در این برنامه از سال‌ها قبل شروع شده است گفت: ما این دانش آموزان را می‌شناسیم و در برنامه‌های مختلف آنان را همراهی کردیم؛ البته این برنامه شروع پذیرفتن یک مسئولیت جدید و در شرایطی جدید است؛ دانش آموزان قرارگاه هر استان از این پس وارد قرارگاه ملی می‌شوند و آماده یک شروع خوب در سال تحصیلی جدید خواهند شد.

معاون سازماندهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: برخی از برنامه‌های اتحادیه، برنامه‌هایی عام و کلی است که همه اعضای اتحادیه می‌توانند در آن شرکت کنند؛ حتی در برنامه‌های هیئت انصارالمهدی افرادی خارج از اتحادیه هم می‌توانند حضور پیدا کنند و در هیئت شرکت نمایند؛ اما بعضی از برنامه‌ها برنامه‌های خاص اتحادیه هستند که برای اعضای خاص اتحادیه در نظر گرفته شده است. صعود به سبلان از این دست برنامه‌های اتحادیه است.. .


بازنشر از : مهر

کوه سبلان

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش



مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران