راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری حسینعلی مقصودی نهضت ملی مسکن شهرکرد- مدیرکل راه و

1401\05\22 16:46:03


اجرایی شدن ۵۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از وارد فاز اجرایی شدن پنج هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

حسینعلی مقصودی در نشست شورای مسکن استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احداث پنج هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان وارد فاز اجرایی شده است، اظهار داشت: از این تعداد سه هزار و ۳۰۰ واحد در شهر شهرکرد است.

حسینعلی مقصودی افزود: ۸۱ هزار و ۷۰۵ نفر در طرح های حمایتی مسکن در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند و تاکنون برای ۲۲ هزار و ۸۰۳ نفر پرونده تشکیل شده و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیز افتتاح حساب کرده و آورده اولیه را واریز کرده‌اند. وی با بیان اینکه تاکنون زمین مورد نیاز برای احداث ۸۰ درصد از کل واحدهای مسکونی تعریف شده در استان تأمین شده است، تصریح کرد: مشکل اساسی تأمین زمین در ۲ شهر لردگان و فارسان است. مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین برای برخی روستاها که در سال‌های اخیر به شهر تبدیل شده‌اند نیز زمینی در اختیار راه و شهرسازی نیست که باید در این خصوص نیز تدبیر اندیشیده شود.

تبلیغات
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز
فروش چراغ ریسه سیم و کابل و کلید و پریز

لاله زار24 ارائه محصولات برق و روشنایی ساختمان از قلب بازار لاله زار برای سراسر کشور است.

مقصودی همچنین با اشاره به عبور خط انتقال آب از اراضی الحاقی محله ۴۰ منظریه، خواستار همکاری آب منطقه ای و مشاور طرح با راه و شهرسازی استان برای پیگیری ها و تمهیدات لازم برای اجرای این خط انتقال شد. بنابراین گزارش، در این نشست در خصوص تأمین زمین در شهر لردگان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بین دستگاه‌هایی نظیر منابع طبیعی و بنیاد مسکن هم‌اندیشی و مقرر شد در صورتی که قیمت تمام شده سیمان و میلگرد برای طرح نهضت ملی مسکن به قیمت درب کارخانه باشد از قیمت هر مترمربع مسکن کم شود. نحوه اجرای دستورالعمل پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن، معرفی اراضی ملی خانمیرزا توسط منابع طبیعی استان برای اجرای طرح نهضت ملی به راه و شهرسازی، فسخ قرارداد استیجاری و استرداد زمین واگذار شده به یکی از شرکت ها در لردگان و صدور سند به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن از دیگر موارد مورد بررسی و مصوب در نشست شورای مسکن استان است.

در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال باید ۴۰ هزار و ۹۲۷ واحد مسکونی در شهرهای استان احداث شود که سهمیه سالانه استان احداث ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد است.. .


بازنشر از : مهر

راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری

حسینعلی مقصودی

نهضت ملی مسکن



برق و روشنایی لاله زار