جواد قناعت استانداری خراسان جنوبی محرومیت زدایی بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۵۱۷ میلیارد تومان اعتبار

1401\05\22 16:47:02


اختصاص۶۰۳ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به خراسان جنوبی

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۵۱۷ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته و ۶۰۳ میلیارد تومان در سال جاری برای محرومیت زدایی به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: برای رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار و با هدف تکمیل پروژه‌های زیر بنایی نیمه تمام، سال گذشته ۵۱۷ میلیارد تومان و امسال ۶۰۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ این اعتبارات در هشت سر فصل ابلاغ شده است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید هرچه زودتر پیشنهادهای خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارائه کنند تا بر اساس شاخص‌های مورد نظر، این موارد برای تهران ارسال شود. قناعت اضافه کرد: علاوه بر توجه ویژه به نقاط دور از مرکز استان، باید مدیران دستگاه‌های اجرایی با دستگاه‌های کشوری هم برای تأیید پیشنهادهای خود هماهنگ شوند. استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در این راستا پروژه‌های نیمه تمامی که تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شوند باید مد نظر قرار گیرند و با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم هماهنگی لازم انجام شود.

قناعت با بیان اینکه در زمینه کمک به صندوق حمایت توسعه بخش کشاورزی، به نظر مشترکی در بین مدیران استان رسیده‌ایم، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از نگاه بخشی و صنفی در این باره خود داری کنند چراکه توجه به بخش کشاورزی با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، از اولویت‌های مورد نظر رئیس جمهور است. وی از پنجره جمعیتی به عنوان دوران طلایی یاد کرد و گفت: یکی از عوامل مهم در برنامه‌های توسعه‌ای توجه به تغییرات جمعیتی بوده که به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی، از اولویت‌های حاکمیتی نظام است. استاندار خراسان جنوبی ایجاد کانون ارزیابی مدیران حرفه‌ای در استان را یکی از مؤلفه‌های اثرگذار برای کادر سازی مدیران آینده اعلام کرد و ادامه داد: از سال آینده توجه به آن از الزامات انتخاب مدیران خواهد بود.

به گفته وی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید مدیران میانی دستگاه‌های خود را برای حضور در دوره‌های مورد نظر تشویق کنند.. .


بازنشر از : مهر

جواد قناعت

استانداری خراسان جنوبی

محرومیت زدایی



تعمیر پکیج دیواری