داریوش امانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای محرم 1401 ارومیه – معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری

1401\05\22 16:39:07


امسال ۵ میلیون زائر از ایران عازم عتبات عالیات می شوند

ارومیه – معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پیش بینی می شود امسال ۵ میلیون زائر عازم عتبات عالیات شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی به انجام اقدامات اولیه چون نیازسنجی و تأمین اعتبار برای بازگشایی و تسریع روند عبور زائران عتبات عالیات از مرز تمرچین پیرانشهر در اربعین امسال اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۵ میلیون زائر عازم عتبات عالیات شوند که در این راستا حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور جهت تسهیل تردد زائران اربعین اختصاص یافته است.

وی ضمن قدردانی از اهتمام استاندار آذربایجان غربی در توسعه پایانه‌ها و تبادلات مرزی، افزود: آذربایجان غربی با توجه به تعدد کشورهای همسایه و مبادی مرزی، از استان‌های مهم کشور به شمار رفته و در این بین مرز بازرگان بیشترین مبادلات جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکیه و اروپا را به خود اختصاص داده است. امانی در ادامه با اشاره به تاکید ریاست جمهوری بر گسترش تعامل و همکاری با کشورهای همسایه، افزود: توسعه پایانه‌های مرزی نیازمند روحیه جهادی مدیران دستگاه‌ها بوده و باید نواقص توسعه پایانه مرزی رازی خوی سریعاً شناسایی شده و با تعامل دستگاه‌های متولی رفع شود. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: برای افتتاح پایانه مرزی رازی خوی تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به زودی تخصیص خواهد یافت.

تبلیغات
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

امانی با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه پایانه مرزی رازی خوی، خاطرنشان کرد: برای افتتاح پایانه مرزی رازی خوی، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به زودی تخصیص خواهد یافت که قطعاً افتتاح این پایانه نیازمند همکاری مستمر دستگاه‌های متولی است. وی از استقرار دستگاه‌های متولی در ساختمان جدید پایانه مرزی رازی خوی تا ۲۰ شهریورماه سال جاری نیز خبر داده و افزود: با تدابیر و پیش بینی‌های انجام شده، امیدوار هستیم شاهد افتتاح رسمی پایانه مرزی رازی خوی در میلاد رسول اکرم (ص) در مهرماه سال جاری باشیم.. .


بازنشر از : مهر

داریوش امانی

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

محرم 1401



قفسه فلزی - قفسه انبار