امام جمعه ایلام الله نور کریمی‌تبار ایلام ایلام-امام جمعه ایلام گفت: ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه از برک

1401\05\22 16:43:04


ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه از برکات نهضت حسینی است

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه از برکات نهضت حسینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های پرهیزکاران، این است که در دین دارای قدرت و در مسائل اجتماعی دارای دور اندیشی توام با نرمی هستند.

وی بیان کرد: امت اسلامی زیر چتر رحمت پیامبر اکرم (ص) قرار دارد و اگر مسئول و مدیران دارای صف نرمی در برخورد با دیگران باشد در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل فردی و چه در مسائل حکومتی و اداری موفق خواهد شد اما این نرمی در برابر خودی و دشمن تفاوت می‌کند و باید نسبت به دشمنان با شدت برخورد کرد. وی با اشاره به پرتاب ماهواره خیام به فضا، گفت: این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که توانست انحصار فضایی برخی کشورها را در این زمینه بشکند و در این عرصه حضور پیدا کند، ماهواره‌ای که در زمینه پایش مرزها، حوادث غیرمترقبه، منابع طبیعی، کشاورزی، محیط زیست، منابع آبی و معدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و این ماهواره کاملاً ایرانی و ساخت جوانان دانشمند کشور است و کنترل آن در اختیار دانشمندان ما در ایستگاه ماهدشت است و رصد آن هم در همانجا انجام می‌گیرد. حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: این ماهواره محدودیت‌های را برای دشمن ایجاد کرده و این توانمندی در کنار قدرت پهبادی و موشکی پیامی برای دشمن داردکه باید دست از ستیزه جویی با جمهوری اسلامی بردارد، آنها قدرت رویارویی با جمهوری اسلامی را ندارند، در اوج جنگ، تحریم و فشارهای ناجوانمردانه که دشمن وارد می‌کند، چنین پیشرفت‌های افتخار آمیزی به وجود می‌آید، در همین زمان جنگ روسیه و اوکراین، وضعیت اروپا و آمریکا به هم ریخته است و تورم بر سفره مردم اروپا و آمریکا سایه افکنده است.

وی بیان کرد: کشورهای اروپایی در تامین سوخت خود دچار مشکل شده‌اند و این در حالی است که توان نظام جمهوری اسلامی و مقاومت مردم با کشورهای پیشرفته‌ای که توان مقابله با کوچک‌ترین چالش در مقیاس سایر کشورهای دینار را ندارند قابل مقایسه نیست، آنها توان مقاومت را ندارند و برای آنها مشکل زاست، باید خدا را شکر کنیم که کشور ما در برابر این همه هجمه و تحریم می‌ایستد و ایستاده است. امام جمعه ایلام با بیان اینکه خداوند افتخار خادمی زوار امام حسین (ع) را روزی ما در استان ایلام کرده است، یادآور شد: این افتخاری بزرگ است که استان ما به عنوان پایتخت خادمان زائران امام حسین (ع) است و این افتخار در عمل مردم خوبمان نمود پیدا کرده و در عمل نشان خواهند داد. وی افزود: اربعین امسال با اربعین سال‌های گذشته متفاوت است، به خاطر محدودیتی که کرونا ایجاد کرده بود، امسال مشتاقان زیارت امام حسین (ع) فراوانند و بیش از سال‌های گذشته خواهد بود و از طرفی هم گرمای هوا آزاردهند ه است و بایستی متناسب با افزایش جمعیت و هوای گرم، تلاش کرد به زوار خدمات رسانی شود.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: کمک‌های خالصانه مردم باید سازماندهی شود و هم هدفمند در اختیار زوار قرار گیرد، مسئولان محترم تلاش‌های خوبی کرده‌اند اما کافی نیست، در فرصتی که وجود دارد موانعی که هست، بایستی برداشته شود، به ویژه در مسائل فرهنگی، اسکان، تغذیه و حمل و نقل باید تدابیر لازم اندیشیده شود. وی گفت: هرچند تمام مرزها در اربعین امسال، به روی زائرین باز است اما خداوند متعال یک ویژگی به استان ما داده است که اکثر به اتفاق زوار، تمایل دارند از مرز مهران تردد کنند و به همین اندازه مسئولیت ما هم افزایش پیدا می‌کند. ????????.

.


بازنشر از : مهر

امام جمعه ایلام

الله نور کریمی‌تبار

ایلام



تولید کارتن و سفارش کارتن