مجتبی شاهمرادی شهرداری اصفهان سمن ها اصفهان- معاون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این نهاد تاکنون بال

1401\05\22 16:40:05


بالغ بر ۶ میلیارد تومان از سازمان‌های مردم نهاد حمایت شد

اصفهان- معاون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این نهاد تاکنون بالغ بر ۶ میلیارد تومان مشارکت و حمایت مالی از سازمان‌های مردم نهاد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی شاهمرادی ظهر شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه طی یکسال اخیر در خواست‌های مختلفی از سازمان‌های مردم نهاد مبنی بر مشارکت داشتیم، اظهار داشت: شهرداری اصفهان نیز در این مدت تلاش کرد که در زمینه تأمین امکانات و زیرساخت‌ها در برنامه‌های متناسب با اهداف خود با سازمان‌های مردم نهاد مشارکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری تاکنون بیش از ۶ میلیارد تومان حمایت و مشارکت در مجموعه‌ها و سازمان‌های مردمی داشته است، خاطرنشان کرد: اگر در اصلاح بودجه پیش‌بینی شده بتوانیم افزایش نیز داشته باشیم فکر می‌کنم در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ میلیارد تومان مشارکت نقدی در حمایت از سمن‌ها در حوزه‌های مختلف خواهیم داشت. معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ابراز داشت: اگر برآوردی از تأمین زیرساخت‌ها و امکانات در حمایت از سمن‌ها داشته باشیم در مجموع ارزش مشارکت شهرداری به بیش از ۶۰ میلیارد تومان می‌رسد. شاهمرادی حکمرانی مردمی را سیاست مدیریت شهری جدید دانست و افزود: تلاش شده فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، مردم سپاری شود.

وی ادامه داد: مردم سپاری فعالیت‌ها به معنای تعامل و مشارکت و تسهیل گری امور برای آنهاست و مردم در زمینه هر مشکلی و اداره بهتر امور می‌توانند به ما کمک کنند. معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مردم سپاری و مشارکت مردمی را در هفت محور دنبال می‌کنیم، افزود: محور اول فراخوان‌های مشارکتی با مجموعه‌های مختلف مردمی است که سوابق مشارکت آنها در مجموعه شهرداری موجود است و در گام اول تلاش شد در حوزه‌های خاصی به طور ویژه در رویدادهای ملی و مذهبی به تناسب نیازهای شهر تسهیل گر و پشتیبان مردمی باشیم. وی افزود: در چهار رویداد از نوروز تاکنون بیش از سه میلیارد تومان از مجموعه‌های مختلف مردمی حمایت شد و بیش از ۶۰۰ تشکل مردمی بیش از ۲۰۰۰ برنامه و رویداد را در سطح شهر اجرا کردند.

شاهمرادی با اشاره به روند واگذاری اداره فرهنگسراها و زیرساخت‌های شهری به سمن‌ها، ابراز داشت: هم اکنون ۱۱۰ مجموعه ما در اختیار مردم است و طی یکسال اخیر قانونی و شفاف برای واگذاری ۳۰ مجموعه اعم از سالن مطالعه، فرهنگسرا و … به مردم فراخوان داده شد و سالانه تلاش می‌کنیم این فرایند ادامه دار باشد.. .


بازنشر از : مهر

مجتبی شاهمرادی

شهرداری اصفهان

سمن ها



تولید کارتن و سفارش کارتن