سید مجتبی خیام‌نکویی وزارت جهاد کشاورزی گیاه دارویی بیرجند-رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: باتوجه

1401\05\22 16:47:06


بانک ژنتیک ویژه گیاهان دارویی خراسان‌جنوبی ایجاد شود

بیرجند-رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: باتوجه به ظرفیت خراسان‌جنوبی موافقت خود را با ایجاد یک بانک ژنتیکی ویژه گیاهان دارویی خراسان‌جنوبی اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی شامگاه چهارشنبه در شورای تحقیقات و ترویج کشاورزی اظهار کرد: می‌توانیم با بسته بندی مناسب محصولات استراتژیک خراسان جنوبی چون عناب و زعفران بازار پسندی بسیار خوبی را برای آن فراهم کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بیان‌کرد: به دست آوردن هر نوع نوآوری نیازمند افراد خلاق و مبتکر است که خراسان‌جنوبی از این پتانسل‌های خوب انسانی فراوان دارد. خیام نکویی ادامه‌داد: ۷۰ – ۸۰ درصد از برنامه‌های مراکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان‌ها باید به سمت اولویت‌های مورد اجماع بخش کشاورزی برود. وی با اشاره به اینکه ما وظایف حاکمیتی چون حفظ ذخایر ژنتیکی داریم، گفت: حدود ۲۰ درصد دیگر از برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی بخش کشاورزی را این وظایف حاکمیتی باید به خود اختصاص دهد.

تبلیغات
بسته بندی
بسته بندی

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تأکید بر اینکه متأسفانه اهمیتی که باید به بخش کشاورزی نداده‌ایم، گفت: در خراسان‌جنوبی یکی از ظرفیت‌ها و اولویت‌ها در بخش کشاورزی ۸۰۰ گونه گیاه دارویی است. خیام نکویی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خراسان‌جنوبی موافقت با ایجاد یک بانک ژنتیکی ویژه گیاهان دارویی خراسان‌جنوبی را اعلام می‌کنم. وی بیان کرد: اگر بخش خصوصی سالم و دغدغه‌دار وارد در حیطه سه محصول مزیت دار خراسان جنوبی (زرشک، زعفران و عناب) شود تا حدی می‌توان انتظار تحول در این زمینه را داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی خراسان جنوبی به معنای واقعی باید ورود پیدا کند، ادامه‌داد: از ورود شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی حمایت ویژه خواهیم داشت. خیام نکویی گفت: ما در سال بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز در سال دارد می‌کنیم که با تولید گوشت شتر می‌توان این میزان واردات را جبران و نیاز به گوشت قرمز کشور را به اندازه کافی تأمین کرد. وی اظهار کرد: فعال کردن هنرستان‌های شبانه روزی بخش کشاورزی نیز یکی از اولویت‌های کاری ما است که در تقویت بخش کشاورزی بخش تأثیرگذاری دارد..

.


بازنشر از : مهر

سید مجتبی خیام‌نکویی

وزارت جهاد کشاورزی

گیاه دارویی



کارشناسی خودرو در کرج - تشخیص رنگ ماشین