استانداری اردبیل اردبیل سیب زمینی بذر اردبیل- معاون هماهنگ

1401\05\22 16:41:03


برنامه‌ریزی برای تولید ۱۸۰ هزار تن بذر سیب‌زمینی در اردبیل

اردبیل- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از برنامه‌ریزی برای تولید ۱۸۰ هزار تن بذر سیب‌زمینی در اردبیل تا ۴ سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی عابد ظهر شنبه در نشست کمیته استانی فنی سیب زمینی در استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل در حوزه تولید بذر سیب‌زمینی دارای توان بالایی است، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان برای تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن بذر سیب‌زمینی در داخل استان اردبیل تا چهار سال آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: به دنبال فراهم‌سازی زیرساخت‌های تولید بذر بومی سیب‌زمینی در استان هستیم و در این زمینه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اردبیل استفاده می‌شود و نیاز است مدیران استانی نسبت به تولید بذر در استان اهتمام ویژه داشته باشند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: توسعه کشت سیب‌زمینی در استان اردبیل با تدوین برنامه چهار ساله در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم بتوانیم با محوریت تغییر الگوی کشت و تولید بذر در استان اردبیل شاهد تحقق اهداف مورد نظر در راستای توسعه کشت سیب‌زمینی باشیم. عبداللهی عابد ادامه داد: باید راهکارهای اساسی برای ایجاد مزارع تولید بذر در استان بررسی شده و بذر گواهی شده در استان تولید و روانه بازار شود که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه از استان خارج می‌شود، گفت: در راستای خودکفایی تولید بذر سیب‌زمینی در استان اردبیل اقدامات ارزشمندی در حال انجام است و ۱۰ کارشناس کشاورزی در حال فعالیت برای توسعه حوزه کشاورزی و سیب‌زمینی هستند.. .


بازنشر از : مهر

استانداری اردبیل

اردبیل

سیب زمینی

بذر



کارشناسی خودرو در کرج - تشخیص رنگ ماشین