تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان لیگ برتر فوتبال ایران دیدار دوتیم پرسپولیس

1401\05\22 16:40:03


تساوی یک نیمه‌ای پرسپولیس مقابل ذوب آهن. عبدی فرصت سوزی کرد

دیدار دوتیم پرسپولیس و ذوب آهن در نیمه اول از هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر گلی نداشت و دو تیم با نتیجه تساوی به رختکن رفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس از ساعت ۱۹ امروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز شد.

دو تیم در حالی نخستین بازی خود از بیست و دومین دور مسابقات لیگ برتر را برگزار کردند که سنگینی تمرینات پیش فصل در زانوی پای بازیکنان میزبان مشهود بود. پرسپولیس با تغییرات فراوان در نقل و انتقالات تابستانی به رقابت‌های این فصل پا گذاشته بود تا مردان اصلی این تیم به این شکل وارد مستطیل سبز شوند: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، سروش رفیعی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی و مهدی عبدی. تازه واردهای پرسپولیس شیوه متفاوت فنی در دیدار با ذوب آهن را از همان ابتدا پیاده کردند.

سرخپوشان پایتخت بازی را پس از سوت موعود بنیادی‌فر بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دادند اما مدافعان پر تعداد این تیم به خوبی توانستند از زیر فشار بازیکنان پرسپولیس خارج شوند. ذوبی ها با نگاه به ضد حمله و استفاده از سرعت هافبک‌های میانی خود توانستند در دقیقه ۸ با شوت سرکش صادقی، اولین موقعیت خطرناک خود را روی دروازه علیرضا بیرانوند ایجاد کنند. در ادامه مدافعان پرسپولیس با نفوذهای خود تا نیمه زمین حریف فشار روی میزبان را افزایش دادند.

همچنین حرکت تیمی هافبک‌های پرسپولیس با پاس‌های عمقی متوالی سعید صادقی به مهدی ترابی و مهدی ترابی به مهدی عبدی همراه بود تا مهاجم سرخپوشان در دقیقه ۲۰ در محوطه شش قدم، موقعیت مسلم گلزنی پیدا کند اما حبیب فرعباسی به خوبی توانست دروازه ذوب را بسته نگه دارد تا حسرت اولین گل فصل عبدی در این لحظه برای او بماند. پاس‌کاری های تک‌ضرب و کم نقص هافبک‌های پرسپولیس بارها خط میانی و دفاعی ذوب آهن را غافلگیر کرد. طراح اصلی این حرکات سروش رفیعی بود که در نیمه اول با اتکا به قدرت بالای بازی ترابی و صادقی توانستند بارها یار روبروی خود را از سر راه بردارند.

فشار بالای پرسپولیس در نیمه زمین حریف باعث شد تا صادقی و نادر محمدی با خطا روی پای علی نعمتی، از داور مسابقه کارت زرد بگیرند. در ۱۵ دقیقه پایانی هم سرخپوشان توانستند مالکیت توپ را به طور محسوس در اختیار داشته باشند اما ذوبی ها با استفاده از پاس‌های کوتاه و بلند خود قصد داشتند باقرپسند را در خط حمله صاحب موقعیت گلزنی کنند که این امر محقق نشد تا بازی با تساوی بدون گل در نیمه نخست به اتمام برسد.. .


بازنشر از : مهر

تیم فوتبال پرسپولیس

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان

لیگ برتر فوتبال ایران



تعمیر پکیج دیواری