استانداری خراسان جنوبی بیرجند جواد قناعت بیرجند- استاندار خراسان جنوبی بر توسعه بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های

1401\05\22 16:47:05


توسعه بخش کشاورزی در راستای ظرفیت‌های خراسان جنوبی

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی بر توسعه بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های موجود استان، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت چهارشنبه شب در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تعامل موجود بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان خراسان جنوبی گفت: از ظرفیت‌های آنها برای پیگیری مسائل استان به خوبی استفاده می‌کنیم.

به گفته وی با همکاری نمایندگان استان اولویت‌ها مشخص وبا تقسیم کاری که شده پی گیری های لازم را در قالب کار تیمی درباره مسائل کلیدی و کلان انجام می‌دهیم. وی اضافه کرد: با توجه به وجود ۸۰۰ نوع گیاه دارویی در استان خواستار ایجاد بانک ژن گیاهان دارویی در استان هستیم. همچنین در خواست راه اندازی مرکز تحقیقات زرشک و عناب و راه اندازی مرکز اصلاح نژاد شتر در نهبندان با توجه به وجود زنجیره کامل آن هستیم.

وی با بیان ضرورت راه اندازی هنرستان شبانه روزی کشاورزی در استان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در خراسان جنوبی، درخواست ایجاد دبیرخانه دائمی زرشک و عناب را داریم. استاندار خراسان جنوبی با طرح موضوع اختصاص سهمیه هیئت علمی برای مرکز تحقیقات و پژوهش کشاورزی خراسان جنوبی، ادامه داد: مرکز تحقیقات بز کرکی استان هم نیاز به تقویت نیروی انسانی دارد و با توجه به نیاز موجود ایجاد سه مرکز خدمات کشاورزی را درخواست می‌کنیم. وی خواستار حمایت ویژه برای ایجاد آزمایشگاه کست بافت در مرکز تحقیقات و پژوهش جهاد کشاورزی خراسان جنوبی شد.

قناعت همچنین خواستار ایجاد باغ یک هکتاری کلکسیون زرشک و عناب در خراسان جنوبی شد و آمادگی خود را برای همکاری جدی با وزارت جهد کشاورزی در زمینه امنیت غذایی اعلام کرد.. .


بازنشر از : مهر

استانداری خراسان جنوبی

بیرجند

جواد قناعت



تعمیر پکیج دیواری