استاندار اردبیل سرمایه گذاری گردشگری خلخال خلخال- استاندار اردب

1401\05\22 16:41:05


سرمایه‌گذاری گردشگری در خلخال تقویت می‌شود

خلخال- استاندار اردبیل گفت: طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری جنوب استان اردبیل با مرکزیت شهرستان خلخال تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر جمعه در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهرستان خلخال اظهار کرد: صنعت توریسم به دلیل کسب درآمد ارزی، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و ایجاد ارزش افزوده از اهمیت بسزایی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دارد.

وی با تاکید بر تلاش دستگاه‌های مسئول برای سرعت‌بخشی به صدور مجوزها و تعیین تکلیف وضعیت اجرای طرح‌های گردشگری شهرستان خلخال تصریح کرد: افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب در ایجاد اقامتگاه‌های مناسب، مکان‌های تفریحی، رستوران‌ها و هتل‌ها و بخش‌های بازرگانی است. استاندار اردبیل گفت: پیگیری‌های لازم از مسئولان مرتبط کشوری برای رفع مشکلات مربوط به صدور مجوزها و آغاز فعالیت طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری خلخال انجام می‌شود. عاملی تقویت طرح‌هایی از قبیل طرح گردشگری اندبیل و پل پیرتقی را یادآور شد و افزود: شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل از جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و اکوتوریسم برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تنوع و تکثر بالای فرهنگی، زبانی و سطح بالای همزیستی و همگرایی میان اهالی از ویژگی‌های بارز این شهرستان است و روستای هدف گردشگری کزج با داشتن معماری منحصر به فرد در این شهرستان واقع شده است. عاملی تأمین منابع مالی سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری خلخال را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم تسهیل فرآیند کسب و کار فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده تا در بخش گردشگری سرمایه‌های خود را با نگاه ارزش افزوده بیشتر صرف طرح‌های گردشگری کنند. استاندار اردبیل اضافه کرد: مجموعه‌های خوبی در بخش گردشگری در جنوب استان در حال اجراست که با تکمیل آنها زنجیره گردشگری خلخال در ورود و ماندگاری توریسم داخلی و خارجی تقویت شده و ورودی بیشتری را به جنوب استان شاهد خواهیم بود..

.


بازنشر از : مهر

استاندار اردبیل

سرمایه گذاری

گردشگری

خلخال



پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو