کربلا خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه تبریز- امام جمعه موقت تبریز بر ضرورت توجه به درس ها و عبرت های واقعه کرب

1401\05\22 16:38:04


ضرورت توجه به درس ها و عبرت های واقعه کربلا

تبریز- امام جمعه موقت تبریز بر ضرورت توجه به درس ها و عبرت های واقعه کربلا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی این شهر برگزار شد، افزود: به حادثه کربلا باید از منظر عبرت و درس نگاه کرد.

عالی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد شعور عزاداری‌های حسینی را حذف کند، ادامه داد: سال‌هاست که دشمنان تلاش می‌کنند تا نهضت حسینی را از بین ببرند زیرا این ظرفیت را می‌دانند ولی نمی‌توانند کاری انجام دهند. امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه صرفاً گریه برای حسین (ع) فایده ندارد زیرا خود یزید هم گریه کرد ولی فایده‌ای نداشت، گفت: سکوت خواص، بی‌بصیرتی، کم‌بینشی، ترس از جان، عافیت طلبی باعث شد تا حادثه عاشورا ایجاد شود و این جزو عبرت‌های عاشوراست. وی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی باید علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی هم ایجاد کنند زیرا این شعور مدافع حرم ایجاد می‌کند، گفت: تبلیغات و فضاسازی دشمن در کنار تهدیدها و شبهه‌اندازی های آنها باعث شد تا امام حسین تنها شود و البته از واقعه عاشورا، جریان توابین ایجاد شد ولی دیگر بعد شهادت امام حسین (ع) آن قیام تأثیری نداشت.

امام جمعه موقت تبریز سپس به دوران امام سجاد (ع) اشاره داشت و افزود: فضای اختناق دوران امام سجاد بر کسی پوشیده نیست، در دوران امام سجاد (ع) شیعه بودن گناه بزرگ به شمار می‌رفت و حتی بردن نام علی (ع) نیز جرم بود. عالی با بیان اینکه نقش مهم امام سجاد (ع) اسلام را دوباره زنده کرد، گفت: خطبه ایشان یکی از خطبه‌های بسیار پرصلابت است. ایشان در دوران عاشورا مریض بود و زیر تب شدید قرار گرفته بود.

وی به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور اسلامی نیز اشاره داشت و گفت: آزادگان یکی از نمونه‌های مقاومت، ایستادگی و پایداری هستند.. .


بازنشر از : مهر

کربلا

خطبه های نماز جمعه

اقامه نماز جمعه



نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر