گردشگری مشگین شهر ایرج بیگدلو شورای ترافیک مشگین شهر- تصمیم شور

1401\05\22 16:41:03


ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها در جاده «قینرجه». تصمیمی که به ضرر فعالان گردشگری تمام می‌شود

مشگین شهر- تصمیم شورای ترافیک شهرستان مشگین شهر مبنی بر ممنوعیت تردد اتوبوس‌های مسافربری از جاده گردشگری «قینرجه» نگرانی فعالان حوزه گردشگری این شهرستان را برانگیخت.

خبرگزاری مهر _گروه استان‌ها - مهدی توحیدی: طی چند روز گذشته بعد از تصمیم شورای ترافیک شهرستان مشگین‌شهر مبنی بر ممنوع کردن تردد اتوبوس‌های مسافربری از جاده گردشگری آبدرمانی «قینرجه» و انتشار گسترده این خبر این موضوع مردم شهرستان مشگین‌شهر از جمله فعالان حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاران این بخش را نگران کرده است.

ایرج بیگدلو، فرماندار شهرستان مشگین‌شهر در این باره به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اجرای عملیات راهسازی در این جاده با هدف حفظ جان مسافران و گردشگران تا زمان اتمام عملیات راه‌سازی تردد هرگونه اتوبوس مسافربری در این مسیر ممنوع خواهد بود. وی با اشاره به اینکه مشگین‌شهر علی‌رغم دارا بودن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کم‌نظیر و منحصربفرد گردشگری فاقد زیرساخت‌های لازم است، ادامه داد: امسال برای تکمیل جاده گردشگری «موئیل»، «قینرجه» و تعیین تکلیف حمام تاریخی عدل هدف‌گذاری شده است. خسران گردشگری در پی تصمیم عجولانه اکنون بعد از اعلام خبر ممنوعیت تردد اتوبوس‌های مسافربری در مسیر گردشگری قینرجهف این موضوع موجب اعتراض مردم به خصوص فعالان حوزه گردشگری، سرمایه گذاران و مسافران، در فضای مجازی شده است، تصمیمی که به عقیده بسیاری از مردم عجولانه و نامعقول بوده و ضربه بزرگی به اقتصاد و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر هر چند در مدت کوتاه خواهد زد.

ممنوعیت تردد اتوبوس در مسیر گردشگری قینرجه بعد از پیشنهاد و طرح در جلسه شورای ترافیک شهرستان مشگین‌شهر در کمیسیون ایمنی راه و شورای ترافیک استان نیز به صورت کلی مطرح می‌شود. سرهنگ سید محمد صفوی، فرمانده پلیس راه استان اردبیل نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: تصمیم‌گیری در خصوص ممنوعیت و محدودیت‌های تردد به صورت جزیره‌ای نیست و ممنوعیت تردد اتوبوس در مسیر گردشگری قینرجه بعد از پیشنهاد و طرح در جلسه شورای ترافیک شهرستان مشگین‌شهر در کمیسیون ایمنی راه و شورای ترافیک استان نیز به صورت کلی مطرح و بررسی می‌شود. وی ادامه داد: اگر تصمیم اعضا مبنی بر ممنوعیت و محدودیت باشد این محدودیت مطلق نخواهد بود و به صورت ویژه در مقاطعی از مسیر برای اتوبوس‌ها خواهد بود تا مسافران خود را پیاده کرده و مسافران سوار بر وسیله نقلیه دیگر که مشکل خاصی از بابت ایمنی ندارند، مسیر را ادامه دهند و به مقصد برسند.

به گفته فرمانده پلیس راه استان این در حالی است که اگر این موضوع در استان تصمیم‌گیری شود به این شکل خواهد بود اما فعلاً در سطح کلان مطرح نشده است. صفوی ادامه داد: اگر در استان هر تصمیمی در این خصوص گرفته شود مطمئناً در جلسه مطرح و نقاط قوت و ضعف این مسئله به صورت دقیق بررسی خواهد شد و این تصمیم به صورت جزیره‌ای ربطی به یک شخص و مسئول ندارد و هر تصمیمی که در شورای ترافیک استان گرفته شود برای راحتی، امنیت و خدمات رسانی بهتر به هم وطنان و گردشگرانی است که مشگین‌شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند. حمایت از صنعت گردشگری مشگین‌شهر الزامی است مردم شهرستان مشگین‌شهر از این موضوع نگران هستند، به طوری‌که نسرین غفاراوغلی، عضو شورای شهر مشگین‌شهر و یکی از فعالان حوزه گردشگری، جاده گردشگری قینرجه را یکی از زیباترین جاده‌های کشور می‌داند و اعتقاد دارد، رونق شهرستان از همین جاده است که اکثر تأسیسات گردشگری در این مسیر قرار داشته و از این پس با ممنوعیت تردد اتوبوس در این مسیر، گردشگران با مشکل مواجه خواهند شد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با احترام به تصمیم شورای ترافیک مبنی بر ممنوعیت تردد اتوبوس ادامه داد: اگر هدف از اجرای این طرح حفظ جان مسافران است چرا به جای ممنوع کردن تردد اتوبوس‌های گردشگری آن هم در زمان اوج تردد گردشگران و فصل گردشگری در این مسیر به فکر ممنوع کردن تردد کامیون‌های معدن هماتیت که روزانه با تردد در این مسیر گردشگری، جان مردم را نیز به خطر می‌اندازند نیستند؟ غفاراوغلی عنوان کرد: با قبول این فرض که این مسیر در حال حاضر ایمنی مناسبی برای تردد اتوبوس‌ها ندارد، چرا در زمان اوج اپیدمی کرونا که مسافرت‌ها کاهش یافته و اکثر مراکز گردشگری این منطقه تعطیل بود فکری به حال وضعیت این مسیر نشد؟ و اکنون که بعد از رکود طولانی صنعت گردشگری مشگین‌شهر دوباره در حال احیا خود است با تصمیم ممنوعیت تردد اتوبوس در مسیر گردشگری باز هم زمینه را برای رکود صنعت گردشگری شهرستان مشگین‌شهر فراهم می‌کنیم؟ عضو شورای شهر مشگین‌شهر گفت: می‌شود در فصل گردشگری تا شهریور ماه موضوع تردد اتوبوس‌های گردشگری را با در نظر گرفتن محدودیت زمانی برای عبور و مرور حل کرد یعنی با تشخیص پلیس راه و حضور مداوم نیروهای آن و همچنین با ترمیم علائم و نشانه‌های هشدار دهنده در شرایط جوی مناسب ممنوعیت تردد در این مسیر لحاظ نشود. شهرستان مشگین‌شهر یکی از شهرهای گردشگرپذیر استان اردبیل بوده که چند سالی است گردشگری به یکی از شاخه‌های اصلی توسعه این شهر تبدیل شده و فعالان و سرمایه‌گذاران زیادی را از نقاط مختلف کشور به خود جذب کرده است و لازمه تداوم مسیر این توسعه حمایت از فعالان صنعت گردشگری و بسترسازی احیا و مهیای برخی امکانات است. جاده گردشگری قینرجه شهرستان مشگین‌شهر هم یکی از راه‌هایی است که با حفظ شکل طبیعی و زیبای خود یکی از معابر اصلی برای گردشگرانی است که مشگین‌شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و ممنوعیت تردد اتوبوس‌های مسافربری از این جاده می‌تواند در کنار آسیب به گردشگری شهرستان و تداوم این وضعیت مسبب فراموشی این جاده در گذر زمان شود و نباید با تصمیمی عجولانه به چنین احتمالی دامن زد..

.


بازنشر از : مهر

گردشگری

مشگین شهر

ایرج بیگدلو

شورای ترافیک



تعمیر پکیج دیواری