امام جمعه ارومیه سید مهدی قریشی خطبه های نماز جمعه ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

1401\05\22 16:39:02


هیئت های عزاداری باید شئون اسلامی را در عزاداری ها رعایت کنند

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هیئت های عزاداری باید شئون اسلامی را در عزاداری های خود رعایت کرده تا مورد رضایت امام حسین (ع) باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان این که هیئت‌های عزاداری باید شئون اسلامی را در عزاداری‌های خود رعایت کرده تا مورد رضایت امام حسین (ع) باشند، اظهار کرد: مسئولان هیئت‌ها باید توجه داشته باشند تا نحوه عزاداری شأن نیز در شأن اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در عزاداری دهه اول محرم امسال اضافه کرد: باید تلاش کنیم سال به سال کیفیت عزاداری افزایش یابد و با تقویت نقاط قوت، از انجام برخی حرکات غیرقابل قبول در عزاداری‌ها نیز خودداری کنیم. امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه این روزها، همزمان با ایام ورود کاروان اهل بیت (ع) به کوفه است، ادامه داد: حضرت زینب کبری (س) با سخنان خود در این شهر، ابن زیاد و یزید را رسوا کرد و حقانیت امام‌حسین (ع) را فریاد زد. حجت الاسلام قریشی در ادامه با اشاره به نتایج ملموس مقاومت مردم ایران اسلامی و منطقه در مقابل دشمنان گفت: پیروزی و سربلندی نتیجه قطعی مقاومت و ایستادگی مقابل دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه مقابل رژیم صهیونیستی، ۲۳ مرداد روز مقاومت نامگذاری شده است. امام جمعه ارومیه اضافه کرد: مقاومت حزب الله در آن جنگ و همچنین مقاومت مردم غزه در سال‌های طولانی گذشته و همچنین مردم سوریه، عراق و یمن مقابل استکبار جهانی و ایادی آن نشان می‌دهد که ایستادگی مهمترین اصل در پیروزی برابر دشمنان بوده و خواهد بود. حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، هزینه مقاومت بسیار کمتر از تسلیم شدن است به طوری که ما در دفاع مقدس، طعم مقاومت مقابل دشمنان را چشیدیم و نتیجه آن، سرافرازی کشور بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: دشمنان اسلام، پس از هزینه میلیاردی در منطقه به اضمحلال رسیده چون مقاومت مردم اجازه نداده آنان به اهداف خود دست یابند. حجت الاسلام قریشی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: استقامت آزادگان در دوران اسارت نیز ایثار و مقاومت آیت که یابد همواره زنده نگهداشته شود. وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی برای خانواده‌ها یادآور شد: در این عرصه هم علاوه بر لزوم همراهی مردم و صبر و مقاومت، اهتمام ویژه مسؤولان برای حل مشکلات بسیار ضروری است.

وی به مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: مدیران باید با کار جهادی، این مصوبات را به تحقق برسانند.. .


بازنشر از : مهر

امام جمعه ارومیه

سید مهدی قریشی

خطبه های نماز جمعه



پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو