سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشت گلخانه ای علی وحدت ارومیه - سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد

1401\05\22 16:39:02


۱۰ هزار تن انواع سبزی و صیفی گلخانه ای تولید می شود

ارومیه - سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در استان بیش از ۱۰ هزار تن انواع سبزی و صیفی در این گلخانه ها تولید می شود.

جعفر وحدت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اکنون در استان تعداد ۲۲۰ واحد گلخانه به مساحت بیش از ۶۱ هکتار در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: در واحدهای گلخانه‌ای استان، ۶۱۵ نفر به طور مستقیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: امسال برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه ۴۲ هکتار گلخانه در استان است و با توجه به دستور استاندار آذربایجان غربی مبنی بر اجرای نهضت دو هزار هکتاری گلخانه، اراضی منابع طبیعی مناسب احداث سایت‌های گلخانه‌ای برای سرمایه گذاری‌های کلان در این بخش شناسایی شده و برای تأمین زیر ساخت‌های لازم در دست بررسی است. وحدت، با بیان اینکه، گفت: سالانه ۲۵۰ تن توت فرنگی، ۲۸ تن گیاه دارویی، ۱۰۰ تن میوه درختی، ۳.۳ میلیون اصله نهال، ۲.۵ میلیون شاخه گل، ۳.۲ میلیون گل و گیاه گلدانی، ۲۰ میلیون بوته نشاء سبزی و دو میلیون بوته نشاء گیاهان دارویی در گلخانه‌های استان تولید می‌شود. سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ۱۶ شهرستان استان دارای گلخانه است و بیشترین تعداد گلخانه‌ها در شهرستان‌های ارومیه، نقده، خوی، میاندوآب و مهاباد قرار دارد.

وحدت تأکید کرد: امسال برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه ۴۲ هکتار گلخانه و سازه‌های فنی سبک و سایبان باغات در استان است، که اصلاح و تجهیز گلخانه‌ای یک هکتار، انتقال کشت از فضای باز سبزی و صیفی به گلخانه سه هکتار و برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع رسانی نیز از برنامه‌های ابلاغی است.. .


بازنشر از : مهر

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

کشت گلخانه ای

علی وحدت



مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران