اربعین حسینی اربعین 1401 هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یعقو اهواز - دبیرکل جمعیت

1401\05\22 16:50:03


۱۶ هزار نیروی هلال احمر برای خدمت رسانی دراربعین ساماندهی شده‌اند

اهواز - دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: برنامه ریزی خوبی برای خدمات رسانی به زائران اربعین امسال صورت گرفته و ۱۶ هزار نیروی هلال احمر برای این کار ساماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب سلیمانی صبح امروز شنبه در استانداری خوزستان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیقی شد که با تعدادی از همکاران به خوزستان پایتخت دفاع مقدس میزبان زائران سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در طول سال خاصه مناسبت ایام اربعین حسینی آمدیم.

وی افزود: جمعیت هلال احمر کشور از دو ماه گذشته جلسات ستاد اربعین را برگزار کرده و در دو بخش موضوع امداد و نجات و کمک به بهداشت و درمان درون کشور و همچنین مسئولیت بهداشت و درمان در کشور عراق برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور تصریح کرد: با توجه به شرایط سال جاری و ایام پساکرونا و اینکه استقبال زائران نسبت به سنوات گذشته چشم‌گیرتر است و همچنین گرمای مضاعف هوا، تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است. سلیمانی خبر داد: برای درون کشور تاکنون ۱۶ هزار نفر از داوطلبان، امدادگران و نجاتگران ساماندهی شده‌اند؛ همچنین ۵۷۰ پایگاه ثابت و ۱۱۶ پایگاه موقت هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به وسیله بیش از چهار هزار و ۵۰۰ خودروی امدادی و عملیاتی به زائران حسینی ادامه داد: امسال از مبادی ورودی زائران غیر ایرانی که وارد کشور می‌شوند، ظرفیت امدادی در اختیار قرار بگیرد تا به سلامت ورود و خروج آنها به کشور انجام شود. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور یادآور شد: در عراق نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و ظرفیت پست‌های امدادی و پایگاه‌های درمانی در این کشور با شرایط خاص موجود تقریباً افزایش سه برابری داشته است؛ بخش عمده دارو تأمین، هماهنگی‌های لازم اتمام و جلسات مشترک (حضوری و غیر حضوری) با طرفین عراقی برگزار شد. سلیمانی با اشاره به آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر برای خدمت رسانی به زائران حسینی عنوان کرد: با همدلی و انگیزه‌ای که در استان خوزستان وجود دارد، تمهیدات لازم فراهم شده و مشکل جمعیت هلال احمر استان استقرار پایگاه عملیاتی در مرز شلمچه و چذابه با توافقات خوب صورت گرفته برطرف شد.

وی بیان کرد: حدود ۴۵۰ نفر از نیروهای امدادگر و نجاتگر در ۱۵ پست ثابت و ۱۵ پست موقت خوزستان با آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران حسینی توفیق خدمت دارند.. .


بازنشر از : مهر

اربعین حسینی

اربعین 1401

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

یعقو



کارشناسی خودرو در کرج - تشخیص رنگ ماشین