جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیرجند وزارت جهاد کشاورزی سید مجت بیرجند _ معاون وزیر

1401\05\22 16:47:06


۳۰ شرکت دانش بنیان بخش کشاورزی سهم خراسان جنوبی

بیرجند _ معاون وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی ۳۰ شرکت دانش بنیان بخش کشاورزی در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور شامگاه امروز در دیدار با استاندار اظهار کرد: با اجماع بین نمایندگان و مسئولان استان اولویت‌های موجود باید مشخص شود.

به گفته وی بخش کشاورزی اگر اولویت اول خراسان جنوبی نباشد، اولویت دوم استان است لذا با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع موجود باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود. وی اضافه کرد: محوریت هرگونه تحول در بخش کشاورزی با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور است که دارای ۲۰ مؤسسه ملی است که یکی از آنها مؤسسه سرم سازی رازی است. وی تصریح کرد: اولین پارک فناوری کشاورزی با توجه به نام گذاری امسال در استان البرز راه اندازی شد و چهار دهکده فناوری کشاورزی و یک مرکز رشد هم ایجاد شده است.

خیام اظهار کرد: ۳۰۵ شرکت دانش بنیان امسال بر اساس مصوبه دولت در بخش کشاورزی راه اندازی می‌شود که سهم خراسان جنوبی، ۳۰ شرکت دانش بنیان متشکل از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی است که اگر تعداد آنها افزایش یابد، یک دهکده فناوری کشاورزی در استان ایجاد خواهد شد. به گفته وی یک هنرستان کشاورزی شبانه روزی هم با همکاری آموزش و پرورش و حمایت استان ایجاد می‌شود و تا پایان سال دوره کاردانی رشته‌های زعفران، زرشک و عناب در دانشگاه علمی و کاربردی استان راه اندازی خواهد شد. وی با اشاره به اینکه از سال آینده پذیرش دانشجو در رشته‌های کشاورزی با نظر وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد، گفت: هیچ چاره‌ای نداریم که تأمین امنیت غذایی مردم را با بهره‌گیری از دانش فناوری انجام دهیم.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با تاکید بر اینکه حمایت‌های ویژه‌ای از تولید زرشک، زعفران و عناب انجام خواهیم داد، تصریح کرد: رفع نگرانی سفره مردم و کاهش قیمت جز با توجه به دانش بنیان و استفاده از تحصیل کرده‌های این بخش امکان پذیر نمی‌باشد.. .


بازنشر از : مهر

جهاد کشاورزی خراسان جنوبی

بیرجند

وزارت جهاد کشاورزی

سید مجت



پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو