سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی بجنورد مصوبات دولت مصوبات سف بجنورد- ۴۵ روز پس از

1401\05\22 16:49:02


۴۵ روز از سفر رئیسی به خراسان شمالی گذشت. مصوبات ابلاغ شده است

بجنورد- ۴۵ روز پس از سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی، مصوبات ابلاغ شده و برخی طرح‌ها همچون خرید حمایتی دام آغاز شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حضور حماسی مردم در انتخابات و محرومیت خراسان شمالی باعث شد کنش گران اجتماعی توقع داشته باشند این استان از جمله استان‌های ابتدایی در سفر استانی رئیس جمهور باشد.

اما این اتفاق روی نداد و خراسان شمالی در بین چند استان انتهایی سفرهای استانی قرار گرفت؛ هرچند مسئولان استانی معتقدند این تأخیر آنچنان هم به ضرر استان نشد زیرا سفرهای استانی پیش از سال به علت محدودیت‌های بودجه‌ای، تحول آفرین نبود اما دست دولت در سفرهای اخیر برای تخصیص بودجه‌ها بازتر بود. در نهایت رئیسی به همراه بخش اعظمی از کابینه اوایل تیر ماه ۱۳۴۰۱ به خراسان شمالی سفر کرد. اهم مطالبات مردم از رئیس دولت سیزدهم مردم خراسان شمالی که از محرومیت‌های متعددی رنج می‌بردند، مطالبات متعددی از مسئولان دولت سیزدهم داشتند.

در این راستا خبرگزاری مهر پیش از آغاز سفر به میان مردم و مسئولان رفته و مهم‌ترین مطالبات را احصا کرد. در آن برهه حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خراسان شمالی جزو استان‌های محروم به حساب می‌آید که مشکلات زیادی دارد؛ باید از طریق مصوبات مناسب، کاستی‌ها جبران شود. وی یکی از مشکلات استان را بحران آب شرب دانست و افزود: مشکلات آبی شهر و روستاهای خراسان شمالی در درجه اول قرار بگیرد.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: خام فروشی در کشاورزی و دامداری وجود دارد که باید از طریق تسهیلات، صنایع پایین دستی رونق یابد. محسن نجفی، مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد نیز به خبرنگار مهر اظهار کرد: اکنون خراسان شمالی نه تنها سهم اندکی از بودجه‌های کشوری دارد بلکه سرمایه صنایع استان در بانک‌های سایر استان‌ها انباشته شده است و این مسئله باعث کاهش سرمایه در گردش بانک‌ها و در ادامه کاهش ارائه تسهیلات به مردم می‌شود. وی افزود: رئیس جمهور پیش از سال ۱۴۰۱ در سفر به یکی از استان‌ها، به مسئولان دستور داد تا مقدمات عدم خروج پول صنایع هر استان از محل استقرارش را فراهم کنند؛ اما با گذشت چند ماه از این دستور همچنان این مسئله مغفول مانده است.

سید محمد پاکمهر، نماینده بجنورد در مجلس هم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم خراسان شمالی تعیین تکلیف طرح توسعه پتروشیمی که علاوه بر جهش کشور در میزان تولید باعث رونق اشتغال در استان و کاهش بیکاری خواهد شد. پاکمهر گفت: عدم توسعه این صنعت ۳۰ ساله قابل تحمل نیست. وی افزود: پتروشیمی‌های احداث شده در کشور پس از پتروشیمی خراسان، فازهای توسعه‌ای اجرا کردند؛ اما این مسئله در استان انجام نشده است.

پروژه سیمان سمنگان به حال خود رها شده است، دامداران خراسان شمالی در ضرر هستند / جمعیت دام رو به کاهش است، معضلی به نام سرانه ورزشی / ورزش خراسان شمالی در انتظار رئیس جمهور، پول صنایع خراسان شمالی نباید در بانک سایر استان‌ها انباشت شود از دغدغه‌های مردم خراسان شمالی است که خواستار رفع آنها هستند. تعیین تکلیف معدن آلبلاغ اسفراین، تکمیل جاده میامی به جاجرم، تعیین تکلیف پروژه بر زمین مانده سیمان سمنگان، حل مشکلات بحرانی دامداران، توجه ویژه به ورزش حرفه‌ای خراسان شمالی و رفع کاستی‌های گسترده خدمات درمانی خصوصاً در شهرستان راز و جرگلان از دیگر مطالبات مهم و صریح مردم بود. مهم‌ترین اظهارات رئیسی در خراسان شمالی حجت الاسلام رئیسی در بدو ورود به خراسان شمالی در فرودگاه بجنورد به صورت مستقیم دقایقی را با مردم سخن گفت.

سپس به جمع کارگران پتروشیمی خراسان رفت و مشکلات این صنعت را بررسی کرد. رئیس دولت در ادامه سفر خود به منطقه حاشیه شهر جوادیه بجنورد رفته و نماز را در مسجد محل اقامه کرد و ساعتی را پای سخنان مردم نشست. همچنین حضور در یک دامداری از دیگر برنامه‌های رئیسی بود.

شرکت در جلسات شورای اداری، دیدار با نخبگان، دیدار با اقشار مردم و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رئیسی در سفر به خراسان شمالی بود. حجت الاسلام رئیسی در نخستین لحظات ورود به استان اظهار کرد: اگر چه از تأسیس استان خراسان شمالی سال‌ها می‌گذرد اما به علت برخی محرومیت‌ها همچنان شرایط یک استان را ندارد. رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توجه خاص به خراسان شمالی، ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام یکی از مشکلات خراسان شمالی است که مردم را رنج می‌دهد.

وی افزود: در دولت به دنبال کلنگ زنی پروژه جدید نیستیم بلکه به دنبال اتمام پروژه‌های نیمه تمام هستیم. رئیسی در دیدار با اقشار مختلف مردم به برخی از اقدامات مهم دولت اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدا روزانه ۷۰۰ خانواده از کرونا داغدار می‌شدند اما امروز آمار کرونا در کشور صفر است؛ هرچند هم اکنون حتی در آمریکا روزانه تا ۶۰۰ نفر کشته می‌شوند. رئیس دولت گفت: در ابتدای دولت با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی مواجه بودیم؛ آن زمان همه گفتند چه می‌توانید کنید؟ اما با افزایش تولید و فروش نفت بیشتر، بدون چاپ پول سال ۱۴۰۰ را پشت سر گذاشتیم.

تبلیغات
بسته بندی
بسته بندی

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

وی در این دیدار به استفاده پتروشیمی خراسان از آب با کیفیت اشاره کرد و افزود: در صنعت پتروشیمی خراسان کار ارزشمندی اجرا می‌شود اما باید تغییراتی حاصل شود؛ از این رو تا پایان سال استفاده از آب شرب و کشاورزی توسط این صنعت به پایان برسد. از وعده اجرای فاز دوم پتروشیمی تا خرید تضمینی دام در استان اما شورای اداری مهم‌ترین جلسه رئیسی برای دستورات و وعده‌ها به مردم بود. رئیس جمهور در این جلسه به موارد متعددی از مطالبات مردم و مسئولان استان اشاره داشت.

حجت الاسلام رئیسی در بخشی از سخنانش گفت: صنایع تبدیلی نیاز خراسان شمالی است لذا در قطب دامداری باید صنایع لبنی رونق یابد. رئیس جمهور تصریح کرد: ایجاد بازار دائمی برای صنایع دستی خراسان شمالی در اولویت قرار بگیرد و این خواسته ما از استاندار است. رئیسی گفت: راه آهن گرگان مشهد سال‌هاست که مطرح می‌باشد که باید اجرا شود.

رئیس جمهور از وزارت جهاد کشاورزی خواست خرید تضمینی محصولات دامی مردم خراسان شمالی را پیگیری کند و بیان داشت: باید زنجیره تأمین تکمیل شود. وی افزود: سیمان سمنگان از طریق آستان قدس پیگیری شود زیرا تبدیل به یک مسئله شده لذا باید موضوع را به نقطه قطعی برسانیم. رئیسی گفت: فاز دوم پتروشیمی خراسان با جدیت آغاز شود زیرا منجر به اشتغال بالا خواهد شد.

نشست خبری با اصحاب رسانه پایان بخش سفر رئیس جمهور بود. رئیسی در این جلسه با تاکید بر اینکه موارد مطرح شده در شورای اداری در قالب مصوبات ارائه می‌شود، اظهار کرد: در مجموع ۱۱۹ مصوبه در سفر به خراسان شمالی تصویب شد. وی در ادامه ظرفیت خراسان شمالی در حوزه کشاورزی و دامداری عنوان کرد و افزود: زنجیره تولید در این حوزه‌ها شکل نگرفته است و صنایع تبدیلی به حد کافی وجود ندارد؛ لذا با بودجه‌ای که در این بخش قرار دادیم سعی شد رونق جدی رقم بخورد.

رئیسی گفت: دولت خرید تضمینی دام را پیگیری می‌کند تا دامداران با خیال آسوده دام را پرورش دهند. اظهارات رئیس جمهور در نشست‌های مختلف: فاز دوم پتروشیمی خراسان شمالی با جدیت آغاز شود سفر استانی به خراسان شمالی منجر به تصویب ۱۱۹ مصوبه شد پروژه‌های نیمه تمام خراسان شمالی مردم را رنج می‌دهد بازدید رئیس جمهور از پتروشیمی خراسان شمالی نشست صمیمی رئیس جمهور با مردم محله کم برخوردار بجنورد مصوبات ابلاغ شد اما اینک که حدود ۴۵ روز از سفر هیئت دولت به خراسان شمالی می‌گذرد مصوبات به چه صورت درآمده است؟ هادی رشیدی، معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی هفته گذشته به استان ابلاغ شد. وی ادامه داد: رقم فعلی ابلاغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است اما این عدد خام است و بیشتر می‌شود زیرا برخی مصوبات هنوز عدد ندارد.

وی افزود: اکنون ۱۹۳ مصوبه ابلاغ شده است که ممکن است این تعداد افزایش یابد. رشیدی گفت: مصوبات نهایتاً ۳ ساله خواهد بود. وی در انتها بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی اجرا مصوبات هستند و باید این موارد را تا اجرا پیگیری کنند.

خرید حمایتی دام آغاز شده است ناصر فخر موحدی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان و بازدید از شهرک دامپروری قارلق، دستور خرید حمایتی دام از روستاییان و عشایر توسط رئیس جمهور صادر شد. وی افزود: آغاز خرید حمایتی دام تا کنون بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ دام سبک و ۷۰ دام سنگین پروار از دامداران استان خریداری شده است. وی با بیان اینکه گوشت این دام‌ها به صورت بسته بندی و منجمد به سردخانه‌های طرف قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام تحویل داده شده، افزود: این شرکت آمادگی کامل جهت خرید دام روستاییان و عشایر را دارد.

فخر موحدی خاطر نشان کرد: همچنین پس از دستور رئیس جمهور بیش از ۲ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی استان قرار گرفته است. هرچند پیگیری‌های میدانی خبرگزاری مهر از میدان دام بجنورد نشان می‌دهد این اعداد و ارقام صحیح نیست و دامداران انتقادات زیادی به این مسئله دارند.. .


بازنشر از : مهر

سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی

بجنورد

مصوبات دولت

مصوبات سف



پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو