مشکل بزرگ بسیاری از کارفرماها در پروژه‌های بزرگ این است که آیا بهتر است در این پروژه کمپرسور هوا را بخریم یا اجاره کنیم؟ آیا خرید کمپرسور هوا بهتر است یا اجاره کمپرسور هوا؟ درب

1401\06\29 11:29:59


کمپرسور هوا بخریم یا اجاره کنیم؟

مشکل بزرگ بسیاری از کارفرماها در پروژه‌های بزرگ این است که آیا بهتر است در این پروژه کمپرسور هوا را بخریم یا اجاره کنیم؟ آیا خرید کمپرسور هوا بهتر است یا اجاره کمپرسور هوا؟ درباره این موضوع ممکن است در جلسات تعدادی موافق خرید کمپرسور هوا باشند و تعدادی هم موافق با اجاره کمپرسور هوا در پروژه باشند. نظر موافقان خرید کمپرسور هوا معمولا این است که احتمالا چون پروژه زمان زیادی طول می‌کشد شما با دادن مبلغ اجاره کل در ابتدای پروژه می توانید آن دستگاه مورد نظر را خریداری کنید و در پایان پروژه هم آن کمپرسور جز دارایی های شرکت خواهد بود و یا با فروش کمپرسور دیزلی دست دوم خود در پایان پروژه و با تورم موجود می‌توانیم حتی پول بیشتری نسبت به خرید آن دریافت کنیم.

مشکل بزرگ بسیاری از کارفرماها در پروژه‌های بزرگ این است که آیا بهتر است در این پروژه کمپرسور هوا را بخریم یا اجاره کنیم؟ آیا خرید کمپرسور هوا بهتر است یا اجاره کمپرسور هوا

درباره این موضوع ممکن است در جلسات تعدادی موافق خرید کمپرسور هوا باشند و تعدادی هم موافق با اجاره کمپرسور هوا در پروژه باشند.

نظر موافقان خرید کمپرسور هوا معمولا این است که احتمالا چون پروژه زمان زیادی طول می‌کشد شما با دادن مبلغ اجاره کل در ابتدای پروژه می توانید آن دستگاه مورد نظر را خریداری کنید و در پایان پروژه هم آن کمپرسور جز دارایی های شرکت خواهد بود و یا با  فروش کمپرسور دیزلی دست دوم  خود در پایان پروژه و با تورم موجود می‌توانیم حتی پول بیشتری نسبت به خرید آن دریافت کنیم.

اما در برابر کسانی که موافق خرید کمپرسور هوا هستند افرادی هم یقینا موافق با اجاره کمپرسور هوا در پروژه خواهند بود.

اما نظر افراد موافق با اجاره کمپرسور هوا به نظر شما چیه؟

خوب افراد موافق با اجاره کمپرسور باد اینطور اظهار نظر می‌کنند که صرفه با اجاره کمپرسور هوا است چون شما باید استهلاک و تعمیرات این کمپرسور هوا را هم در نظر بگیرید. در وهله اول اگر کمپرسور را بخریم باید یک نفر اپراتور ماهر هم برای آن در نظر بگیریم و حقوق و زمان آن یک نفر اپراتور را هم در نظر بگیریم. در وهله دوم اگر این دستگاه خراب شود ما باز هم باید سراغ یک کمپرسور اجاره‌ای بریم و هم کلی زمان و پول و منابع باید برای تعمیر کمپرسور خودمان صرف کنیم.

نظر شما خواننده محترم چیه؟

شما موافق با خرید کمپرسور هوا هستید یا موافق با اجاره کمپرسور هوا در پروژه خودتان هستید؟

تبلیغات
نمایندگی بوتان
نمایندگی بوتان

نمایندگی حاتمی زمانی ، نمایندگی بوتان اندیشه و نمایندگی بوتان پردیس فروش آبگرمکن دیواری بوتان ، پکیج شوفاژ دیواری ، حوله خشک کن و رادیاتور پنلی و آلومینیومی بوتان

اگر نظر من را بخواهید بدانید در این مدتی که بنده در این زمینه فعالیت دارم تماس‌های مشابه زیادی در این مورد داشتم که کارفرما بین خرید کمپرسور هوا و یا اجاره کمپرسور هوا برای پروژه دودل بوده است.

و نمی‌دانست که اجاره کمپرسور برایش به صرفه است یا خرید کمپرسور.

پیشنهادی که من به این افراد می‌دهم این است که اگر شما این دو ویژگی را دارید حتما کمپرسور را خریداری کنید:

  • افراد آموزش دیده
  • پروژه های مداوم

اولین علت اینکه اگر شما پروژه‌های طولانی و مداومی دارید و اگر نیاز داشته باشید در هر پروژه از کمپرسور اجاره‌ای استفاده کنید باید تمام مشکلات آن را هم پذیرا باشید.یکی از مشکلات نوسات قیمت در بازار اجاره کمپرسور است. در سال‌های قبل ممکن بود هر سال قیمت‌های اجاره افزایش پیدا کند اما در حال حاضر شاید هر سه ماه یکبار شاهد افزایش چشم گیر مبالغ اجاره کمپرسور هستیم.

دومین فاکتور داشتن افراد آموزش دیده است.اگر تمایل به خرید کمپرسور هوا پیدا کردید باید یک نفر را بصورت تخصصی برای محافظت از آن تعیین کنید. اگر این کار را انجام ندهید بهتر است که سراغ همان اجاره کمپرسور بروید.در خاطرم هست در سال 89 که درپروژه تونل نیایش مشغول به کار بودیم در آن پروژه ما حدود بیست دستگاه کمپرسور هوا 10 بار اجاره داده بودیم.

درآن زمان که موسسه خاتم الانبیا کارفرما پروژه بود دو دستگاه  کمپرسور هوا اطلس کوپکو  آکبند خریداری و وارد پروژه کرد و مسئولیت این کمپرسورها را به نگهبان آنجا سپرده بود. بعد از حدود 4 ماه که از کار کمپرسورها گذشت . روزی برای بازدید و سرویس کمپرسورهای خودمان وارد پروژه شدیم و دیدیم که چند مکانیک در حال تعمیر کمپرسورهای اطلس کوپکو هستند.

با تعجب از این که این کمپرسورهای آکبند برای چی باید خراب بشوند نزدیک آنها شدم . با تعجب دیدم که چون رادیاتور کمپرسورها به هیچ وجه باد گرفته نشده ، رادیاتور کاملا بسته شده و کمپرسور داغ می کند و جوش می‌آورد. یعنی همین یک کار بسیار ساده یعنی باد گرفتن رادیاتورها که اگر هفته‌ای یکبار فقط انجام می‌شد، منجر به این خرابی نمی‌شد.توصیه من هم این است که اگر تصمیم به خرید کمپرسور هوا گرفتید حتما یک فرد آموزش دیده را برای سرویس آنها در نظر بگیرید.

.

.


بازنشر از :



مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران