بهنام عباسیان دندانپزشکی سازمان نظام پزشکی عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه امروزه سلامت دهان و دندان دغدغ

1401\05\22 15:07:06


سلامت دهان و دندان از سبد خانوار حذف شده است

عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه امروزه سلامت دهان و دندان دغدغه تمامی دولتمردان است، گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی، سلامت دهان و دندان از سبد خانوار خارج شده است.

بهنام عباسیان، با عنوان این مطلب که عموم مردم برای رفع دندان درد خود اقدام به کشیدن آن می‌کنند، افزود: چرا نمی‌خواهیم باور کنیم به دلیل مشکلات اقتصادی سوداگران عرصه سلامت همواره سلامتی آحاد مردم را مورد تاخت و تاز خود قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه احیا طرح شکست خورده نیروهای حد واسط عرصه فعالیت را برای غیر دندانپزشکان قانونمند می‌کند، ادامه داد: امروزه بالغ بر ۴۳ هزار کارت نظام پزشکی برای دندانپزشکان صادر شده که در این میان با احتساب بازنشستگان و از کارافتادگان حدود ۳۸ هزار نفر هنوز مشغول فعالیت در این عرصه هستند. عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه با یک مدیریت مناسب در قالب خرید خدمت و دادن حق و حقوق مکفی می‌توانیم فعالیت همکاران دندانپزشک در مناطق محروم را پویا نگه داریم، اذعان کرد: در غیر این صورت با این نوع سیاست‌های اشتباه بر طبل پدیده مهاجرت دندانپزشکان جوان می‌کوبیم و آیا با ازدیاد تعداد دانشجوی دندانپزشکی و پذیرش نیروهای حد واسط مشکلات سلامتی دهان و دندان مردم را می‌توان ساماندهی کرد. عباسیان اضافه کرد: شاید ما جواب خود را از مدیران ارشد وزارت بهداشت جویا باشیم که اذعان دارند نبود یک ساختار مناسب آموزشی عرصه را برای خدمت رسانی سلامت دهان و دندان تنگ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه دندانپزشکی کشور در وزارت بهداشت جایگاه قدرتمند و مناسبی داشت، دیگر ما شاهد عملکرد جزیره‌ای نبودیم و تمام نهادهای تأثیر گذار همسو با هم حرکت می‌کردند.. .


بازنشر از : مهر

بهنام عباسیان

دندانپزشکی

سازمان نظام پزشکی



مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران