طب سوزنی دیابت قندخون تحقیقات جدید نشان می دهد طب سوزنی ممکن است خطر ابتلا به پیش دیابت را کاهش دهد، وضعیتی که در

1401\05\22 15:09:03


طب سوزنی به پیشگیری از دیابت نوع ۲ کمک می کند

تحقیقات جدید نشان می دهد طب سوزنی ممکن است خطر ابتلا به پیش دیابت را کاهش دهد، وضعیتی که در نهایت می تواند منجر به دیابت نوع ۲ شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، شواهد زیادی نشان می‌دهد که طب سوزنی فواید بسیاری برای سلامتی دارد و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است برای مدیریت پیش دیابت نیز مؤثر باشد.

افراد مبتلا به پیش دیابت که شرایط خود را مدیریت می‌کنند ممکن است بتوانند از ابتلاء به دیابت نوع ۲ جلوگیری کنند. در حالی که طب سوزنی می‌تواند جایگزین ارزشمندی باشد، اما هنوز تحقیقات دقیق‌تری مورد نیاز است. در حال حاضر، متخصصان رژیم غذایی سالم، متعادل، ورزش منظم و حفظ وزن را برای کمک به مدیریت سطح قند خون و جلوگیری از ابتلاء به دیابت نوع ۲ توصیه می‌کنند.

طب سوزنی هزاران سال است که برای درمان تعدادی از بیماری‌ها استفاده می‌شود. مؤسسه ملی بهداشت، طب سوزنی را به عنوان یک روش طب سنتی چینی تعریف می‌کند که در آن پزشکان نقاط خاصی را در بدن، اغلب با وارد کردن سوزن‌های نازک از طریق پوست، تحریک می‌کنند. مؤسسه ملی بهداشت خاطرنشان می‌کند که طب سوزنی به طور کلی زمانی ایمن تلقی می‌شود که توسط یک پزشک مجرب و آموزش دیده که از سوزن‌های استریل استفاده می‌کند، انجام شود.

به همین دلیل، این مؤسسه هشدار می‌دهد که انجام نادرست طب سوزنی ممکن است عوارض جانبی جدی به همراه داشته باشد. تحقیقات جدید دانشگاه ادیت کووان در استرالیا نشان می‌دهد که طب سوزنی ممکن است به کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ کمک کند. همچنین درمان طب سوزنی ممکن است به بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به پیش دیابت کمک کند.

محققان بیش از دوازده مطالعه قبلی را که اثرات طب سوزنی را در بیش از ۳۰۰۰ فرد مبتلا به پیش دیابت پوشش می‌داد، تجزیه و تحلیل کردند. یافته‌های آنها نشان می‌دهد که درمان با طب سوزنی ممکن است به طور قابل توجهی نشانگرهای کلیدی پیش دیابت را بهبود بخشد و بروز این وضعیت را کاهش دهد. علاوه بر این، آنها هیچ گزارشی از واکنش‌های نامطلوب به طب سوزنی در میان افراد مورد مطالعه نیافتند.

بیماری پیش دیابت یا اختلال در تحمل گلوکز، وضعیتی است که در آن قند خون بالا می‌رود، اما به اندازه‌ای بالا نیست که بتوان آن را دیابت تلقی کرد. این یک علامت هشدار دهنده است که بدن در حال شروع به مقاوم شدن در برابر انسولین است.. .


بازنشر از : مهر

طب سوزنی

دیابت

قندخون



فروش اینترنتی لباس بچه