یائسگی ریسک بیماری قلبی زنان طبق گزارش یک مطالعه جدید کره ای شامل بیش از ۱.۴ میلیون زن، زنانی که در ۴۰ سالگی وارد

1401\05\22 15:08:08


یائسگی زودهنگام به معنای مشکلات قلبی بیشتر در سنین بالاتر است

طبق گزارش یک مطالعه جدید کره ای شامل بیش از ۱.۴ میلیون زن، زنانی که در ۴۰ سالگی وارد دوره یائسگی می شوند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به مشکلات قلبی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند زنان مبتلا به یائسگی زودرس ۳۳ درصد بیشتر با خطر ابتلاء به نارسایی قلبی و ۹ درصد بیشتر با تپش نامنظم قلب (فیبریلاسیون دهلیزی) در مقایسه با زنانی که یائسگی طبیعی را تجربه کرده اند، روبرو هستند.

زنانی که در اوایل عمر یائسگی را تجربه می‌کنند، در مقایسه با کسانی که بعد از ۵۰ سالگی وارد دوره یائسگی می‌شوند با افزایش خطر سلامت قلب روبرو هستند: • خطر نارسایی قلبی در بین زنانی که زودتر از ۴۰ سالگی وارد یائسگی می‌شوند، ۲۳ درصد بیشتر از زنان ۴۰ تا ۴۴ سال و ۱۱ درصد بیشتر از زنان ۴۵ تا ۴۹ بود. • خطر فیبریلاسیون دهلیزی برای زنان جوان‌تر از ۴۰ سال یائسه، ۱۰ درصد بیشتر از زنان ۴۰ تا ۴۴ و ۴ درصد بیشتر از زنان ۴۵ تا ۴۹ بود. به گفته محققان، یائسگی زودرس ۱ درصد از زنان جوان‌تر از ۴۰ را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دکتر «گا یون نام»، نویسنده مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه کره در سئول، گفت: «زنان با یائسگی زودرس باید آگاه باشند که احتمالاً بیشتر از همسالان خود نارسایی قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی را تجربه می‌کنند. این موضوع ممکن است انگیزه خوبی برای بهبود عادات شیوه زندگی که با بیماری قلبی مرتبط است، مانند ترک سیگار و ورزش، باشد.». .


بازنشر از : مهر

یائسگی

ریسک بیماری قلبی

زنان



قفسه فلزی - قفسه انبار