دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟ مجموعه: مهارتهای زندگی گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواریگرم نشدن آب آبگرمکن یکی از شایع ترین مشکلا

1401\05\23 07:15:53


دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟

دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟ مجموعه: مهارتهای زندگی گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواریگرم نشدن آب آبگرمکن یکی از شایع ترین مشکلات در سامانه گرمایشی ساختمان است. تمام دستگاه های گرمایشی پس از مدتی به مشکل برمی خورند و نیاز است تا نقص آن پیدا شده و تعمیر شوند

دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟ مجموعه: مهارتهای زندگی گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری   دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری گرم نشدن آب آبگرمکن یکی از شایع ترین مشکلات در سامانه گرمایشی ساختمان است.

تمام دستگاه های گرمایشی پس از مدتی به مشکل برمی خورند و نیاز است تا نقص آن پیدا شده و تعمیر شوند. دلیل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چند موضوع معلوم است. به وجود آمدن مشکل در ترموکوبل یکی دیگر از عواملی که می‌تواند دلیل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری باشد، پیدایش اشکال در ترموکوبل است. ترموکوبل یکی از لوازم مهم سیستم‌های گرمایشی محسوب می شود و برای شعله‌ور شدن مشعل، نیاز است که ترموکوبل آبگرمکن، سالم باشد.   هنگامی که این قطعه، دچار مشکل می‌شود، می‌توانید با توجه به نوع مشکل آن نسبت به تعمیر و یا عوض کردن آن اقدام نموده و مشکل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری خانه خود را برطرف کنید.

یکی از مشکلات شایع مربوط به ترموکوبل آبگرمکن‌ها، شل بودن مهره مربوط به آن‌هاست که برطرف کردن مشکل مربوطه به تخصص و مهارت کافی احتیاج دارد.   کاهش فشار گاز کم شدن فشار گاز، یکی دیگر از شایع ترین دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری است. دو دلیل متداول افت فشار گاز، شامل لوله‌کشی گاز منطقه و نشتی در لوله‌کشی گاز ساختمان است. همان گونه که می‌دانید، برای دلیل اول افت فشار گاز، کاری از دست صاحبان ملک برنمی‌آید و همه اهالی منطقه مورد نظر از مشکل مربوطه، رنج می‌برند.   ولی چنانچه افت فشار گاز به علت نشتی در لوله‌کشی گاز ساختمان صورت گرفته باشد، باید به سرعت برای تعمیر آن به به تعمیرکار، مراجعه کنید و تا نسبت به برطرف کردن آن مشکل اقدام کند.

به هیچ وجه نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشید، چون امکان دارد که مشکلات جدی‌تری را به وجود آورد.   مهمترین علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست   رسوب گرفتن مبدل حرارتی به راحتی می توان گفت مهمترین ترین علت سرد بودن آب، رسوب مبدل است. آب لوله کشی دارای مواد معدنی بسیاری است که به تدریج در لوله ها رسوب می کنند. این رسوب در آبگرمکن و مخزن آب هم تشکیل می شود.

با توجه به استفاده همیشگی از آبگرمکن و همین طور دمای زیاد، رسوب مبدل به سرعت تشکیل می گردد. رسوب گرفتن آبگرمکن خیلی طبیعی است و در بیشتر مناطق وجود دارد. رسوب آب در ته مخزن جمع می شود و قادر به خارج شدن از آب گرمکن نیست.

اغلب فشار آب گرم نیز کم می شود و رسوب آب همه سر دوش ها و شیرآلات را نیز می گیرد. برای برطرف کردن این مشکل لازم است تا عملیات رسوب زدایی آبگرمکن انجام گردد. برای برطرف کردن رسوبات آبگرمکن، محفظه آب به صورت کامل شستشو داده می شود.

تبلیغات
نمایندگی بوتان
نمایندگی بوتان

نمایندگی حاتمی زمانی ، نمایندگی بوتان اندیشه و نمایندگی بوتان پردیس فروش آبگرمکن دیواری بوتان ، پکیج شوفاژ دیواری ، حوله خشک کن و رادیاتور پنلی و آلومینیومی بوتان

این کار احتیاج به تجربه و مهارت دارد.   خرابی پیلوت  با زدن کلید روشن آبگرمکن، شمعک روشن می شود. هر نوع مشکلی در سیستم شعله شامل خاموش شدن یا سوخت ناقص مربوط به پیلوت است. گرفتکی، کثیفی و خرابی پیلوت باعث می شود تا شعله خاموش شده و آبگرمکن نتواند آب را گرم کند.

همین اشکال ساده سبب قطع شدن آب گرم منزل می شود و مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.   علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست   خاموش شدن شمعک خاموش شدت شمعک، از دیگر علل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری است. در حقیقت خاموش شدن خود به خود شمعک امکان دارد به علت افت فشار گاز باشد که با تنظیم پیچ شمعک این اشکال رفع می‌شود. علل افت فشار هم رسوب گرفتگی،نشتی گاز، گرفتگی صافی شمعک و بسته بودن شیر پروانه ای باشد.   بعضی وقتها نیز شمعک روشن می‌شود، ولی مشعل روشن نمی‌شود، یا دیر روشن می‌شود که باید شیر احتراق تنظیم شود.

یکی دیگر از علل روشن نشدن مشعل می‌تواند پاره شدن یا خراب شدن واشر دیافراگم باشد. بنابراین برای برطرف کردن این اشکال یعنی برطرف کردن روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری و گرم نشدن آب آبگرمکن به سرعت از یک تعمیرکار آبگرمکن کمک بخواهید.   اشکال در لوله کشی عامل دیگری که سبب می شود آب آبگرمکن گرم نشود و علت داغ نشدن آبگرمکن است، اشکال در لوله کشی موقع نصب آبگرمکن است. نصب اشتباه در لوله کشی نیز می‌تواند دلیل گرم نشدن آب آبگرمکن باشد.

که برای رفع این مشکل شما احتیاج به لوله کش حرفه ای دارید.   دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری   دودکش بعضی اوقات این مشکل نادیده گرفته می شود ولی نقش مهمی در کیفیت عملکرد آبگرمکن دارد. دودکش های غیر استاندارد نیز باعث اشکال در آبگرمکن و پکیج هستند و می توانند خطرات جدی برای خانواده ها به وجود بیاورند. دودکش استاندارد می تواند گازها را خارج کند و به این ترتیب سوخت بگرمکن بهتر انجام می گردد.

دلیل سرد بودن می تواند به علت خاموش شدن بگرمکن باشد که به علت عدم عملکرد درست دودکش ها اتفاق افتاده است.   چنانچه آب به اندازه کافی گرم نمی‌شود بعضی اوقات امکان دارد آب کاملا سرد نباشد ولی همچنان به قدر کافی گرم نشود. در چنین شرایطی مانند دستورالعمل زیر اقدام کنید.   ترموستات آبگرمکن دیواری را به روی درجه بالاتری بگذارید. چنانچه وقع انجام این کار مشعل آبگرمکن دیواری شعله ور شد، بگذارید روی همان درجه بماند، یکساعت بعد دوباره آب گرم را بررسی کنید.   گردآوری: بخش خانه داری  .

.


بازنشر از : بیتوته



نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر