بازنشر از : digimag
1403\01\09 09:40:14
بازی اکشن نقشآفرینی Rise of the Ronin جدیدترین اثر استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) است که در مقایسه با موج اخیر آثار فانتزی این استودیو، فضای خود را گسترش داده و در جهانی باز جریان دارد
بازی اکشن نقشآفرینی Rise of the Ronin جدیدترین اثر استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) است که در مقایسه با موج اخیر آثار فانتزی این استودیو، فضای خود را گسترش داده و در جهانی باز جریان دارد.
بازی که در دوران پرتلاطم ژاپن در اواخر قرن نوزدهم اتفاق میافتد، شما را در نقش یک سامورایی بدون استاد در اواخر قرن نوزدهم ژاپن قرار میدهد. شما مسیر خود را در جهانی مملو از جنگ، بیماری و ناآرامی سیاسی پیدا خواهید کرد و انتخابهایتان داستان را شکل میدهد.
با عرضهی بازی نقدهای آن نیز منتشر شدهاند که خبر از اثری نسبتا باکیفیت میدهند. منتقدان داستانسرایی شایسته و اکشن روان بازی را برجسته کردهاند.
از طرفی ظاهرا جایی که Rise of the Ronin در آن لنگ میزند، دنیای باز، کمبود تنوع در ماموریتها و غیره اشاره کرد. حال در ادامه به خلاصهای از نقدهای منتشر شده از بازی خواهیم پرداخت.
فیل هورنشاو (Phil Hornshaw) از رسانهی گیماسپات با اشاره به اینکه منحنی یادگیری عناصر رزمی تا حدودی شیبدار بوده و بازی با ایدههای قدیمی در بخش جهان باز رنج میبرد، بیان کرده که Rise of the Ronin کار بزرگی برای پاداش دادن به وقت شما در دنیای خود انجام میدهد:
این بازی بدون ایراد نیست، اما من Rise of the Ronin را با کارهای باقی ماندهی بسیار بیشتری به پایان رساندم و حتی بعد از ۵۰ ساعت، میخواهم به آنجا برگردم تا ببینم چه چیزی را از دست دادهام و تلاش کنم تا تاریخ را تغییر دهم. بخشهایی از بازی که بیش از حد خوب پیادهسازی شدهاند، بخشهای ضعیف را جبران میکنند و در حالی که مدتی طول میکشد تا ریتم مبارزات Rise of the Ronin را درک کنید، سرعت، پیچیدگی و شدت آن باعث میشود تا مبارزات خارقالعادهای ایجاد شود که همیشه موقع پیروزی احساس خوبی به شما میدهد.
با اینکه مدتی ممکن است طول بکشد تا بازی لذت واقعی خود را ارائه دهد اما ارزش صبر را دارد.
ویل بوردر (Will Border) از آیجیان از مبارزات چالشبرانگیز بازی رضایت داشته اما اشاره کرده که بازی بین آنچه میخواهد باشد و چیزی که احساس میکند از آن انتظار میرود، بلاتکلیف مانده است:
بازی Rise of the Ronin با یک محیط تاریخی جالب، تسلط تیم نینجا در نبردهای چالشبرانگیز اما در عین حال منصفانه و برخی عناصر نقشآفرینی هوشمند برای ساخت یک بازی سرگرمکننده و حتی سرگرمکنندهتر با دوستان را نشان میدهد. چه با قلاب چیزی به سمت دشمن پرتاب کنید یا از گلایدر روی اسبتان بیفتید، این بازی پر از ایدههای جزئی جالب است، با این حال این همچنین یک بازی با مواردی نظیر بیش از حد بودن آیکونها و غیره در نقشه، سیستمهای بعضا بیش از حد و مقداری لوت نه چندان بااهمیت دست و پنجه نرم میکند و برخورد با این همه سیستمهای غیرضروری، من را به سمت یک تجربهی متمرکزتر متمایل میکرد.
بازی زمانی عالی است که شهامت خود را داشته باشد و به مبارزهی چالشبرانگیز و ارزشمند خود بیشتر متمایل شود. با این حال، اغلب اوقات احساس میکند که بین آنچه میخواهد باشد و چیزی که احساس میکند از آن انتظار میرود، در بلاتکلیفی گیر کرده است و حتی بهترین سامورایی هم نمیتواند این مورد را حل کند.
اندی براون (Andy Brown) از انامای بازیکنان را به صبوری به اوایل Rise of the Ronin دعوت کرده تا بازی جادوی خود را به آنها نشان دهد:
بازی Rise of the Ronin شروع کندی دارد، اما برای کسانی که به آن پایبند هستند، پاداش بیاندازهای دارد.
بازیهای کمی میتوانند با هیجان دیوانهکنندهی مبارزات شمشیرزنی آن برابری کنند، در حالی که باکوماتسو ثابت میکند که محیطی عالی برای روایتی انتخاب محور است.
الن ون (Alan Wen) از یوروگیمر بیان کرده که بازی فرمول آثار قبلی استودیوی تیم نینجا را تکامل میدهد:
به عنوان یک بازی منتشر شده توسط سونی، Rise of the Ronin، حتی اگر فرمول Nioh مانند خود را با کمک فرمولهای جهان باز موجود تکامل دهد، الدن رینگ تیم نینجا نیست. در حالی که در چند سال گذشته شاهد بازیهای ژاپنی فوقالعادهای بودهایم، اما دیدن یک توسعهدهندهی ژاپنی که برای بازپسگیری اعتبار یک بازی سامورایی جهان باز AAA برای خودش قدم برمیدارد، اهمیت دارد، به خصوص در مورد اثری که بیشتر به یک بازی ویدیویی اهمیت میدهد تا یک فیلم کوروساوا.
آزاریو لوپز (Azario Lopez) از نویزی پیکسل میگوید که بازی داستانی غنی ارائه میدهد که به انتخابهای بازیکن احترام میگذارد:
بازی Rise of the Ronin ترکیبی استادانه از روایت در محیطی فانتزی تاریخی و مکانیکهای نبرد پیچیده است که در یک دنیای باز گسترده و همهجانبه اتفاق میافتد. بازی به انتخابهای بازیکن آن احترام میگذارد و آنها را به چالش میکشد.
همچنین داستانی غنی ارائه میدهد که وفاداری، تغییرات فرهنگی و اهداف شخصی را کاوش میکند. علیرغم مشکلات جزئی با پیمایش محیطی و مشکلات گرافیکی، هجوم تیم نینجا به طراحی جهان باز یک دستاورد قابل توجه است.
جاش تورس (Josh Torres) از رسانهی آرپیجی سایت، با اینکه مبارزات بازی را ستایش کرده اما از عدم تنوع در فعالیتهای جهان باز بازی گلایه کرده است:
این بازی بسیار بیشتر از اکشن نقشآفرینیهای قبلی تیم نینجا روی واقعیت متمرکز است زیرا حاوی هیچ عنصر افسانهای، ماوراء طبیعی یا خارقالعادهای نیست؛ Rise of the Ronin داستانی در مورد انسانها است. در حالی که این بازی مبارزات اکشن فوقالعادهای را که امضای تیمی نینجا بوده حفظ کرده است، فعالیتهای جهان باز آن فاقد تنوع است و بسیاری از کارهایی که در این زمینه ارائه کرده است قبلا و حتی بهتر از آن در سایر آثار جهان باز انجام شده است.
جو دانلی (Joe Donnelly) از گیمزرادار نیر بازی را سرگرمکننده خوانده است:
بازی Rise of the Ronin یک تجربهی اکشن نقشآفرینی باکیفیت است که میتوانست و احتمالا باید بهتر پیادهسازی میشد.
بازی به طور کلی سرگرمکننده است، اما در بین آثار مشابه و حتی آثار قبلی تیم نینجا بسیار آشنا به نظر میرسد و حرف خاصی برای گفتن ندارد.
بازی Rise Of The Ronin هم اکنون روی پلیاستیشن ۵ در دسترس است. این اثر تا این لحظه موفق شده تا از مجموع ۱۰۹ نقد منتشر شده، نمرهی متای ۷۶ را در وبسایت متاکریتیک بدست آورد.
میتوانید در ادامه برخی نمرات داده شده به بازی را ببینید.