1401\05\22 16:51:02


مدارس غیردولتی نیازمند توجه و نگاه ویژه هستند

زنجان-مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: مدارس غیردولتی نیازمند توجه و نگاه ویژه هستند و در حال حاضر ۶۴ درصد مدارس غیردولتی در زنجان در مقطع ابتدایی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ظهر شنبه در افتتاحیه توانمندسازی و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان بخش غیردولتی، گفت: هرچند که هر دو بخش آموزش دولتی و غیردولتی در راستای تربیت و آموزش دانش‌آموزان تلاش می‌کنند اما دانش‌آموزان و اولیا انتظارات بالاتری از بخش آموزش غیردولتی و مدارس غیرانتفاعی دارند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌هایی که با تحقیق و جست‌وجو مدارس غیردولتی را برای تحصیل و آموزش فرزندان خود انتخاب می‌کنند، به دنبال سطح بالاتری از آموزش و تربیت برای فرزندان خود هستند، اظهار داشت: در راستای تحقق این امر معلمان مدارس غیردولتی نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کنند. مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: معلمان آموزش ابتدایی ایثارگر هستند و لذت آموزش ابتدایی برای معلمان این بخش متمایز از سایر مقاطع آموزشی است، زیرا علوم و آموزشی که در مقطع ابتدایی ارائه می‌شود تا پایان عمر در دانش‌آموزان نهادینه خواهد شد. اسماعیلی بر لزوم توجه مدیران مؤسسات غیردولتی برای ماندگاری معلمان در مراکز مذکور تاکید کرد و افزود: مشاهده شده که در یک مقطع تحصیلی در مراکز آموزش غیردولتی چندین معلم پیاپی جابه‌جا می‌شوند و این موضوع باید اصلاح شود و برای تثبیت معلمان در مراکز آموزشی تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه ۶۴ درصد مدارس غیردولتی در بخش ابتدایی فعالیت دارند، این حوزه نیازمند توجه ویژه‌ای است، ابراز داشت: از سوی مجلس و مدیران ارشد نگاه خاصی نسبت به معلمان غیردولتی معطوف شده است تا برای افزایش انگیزه و بهبود شرایط شغلی این قشر گام‌هایی برداشته شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، به نبود تمایز همکاران مشغول فعالیت در مدارس دولتی و غیردولتی به لحاظ رتبه در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: همکاران ما در هر دو بخش دولتی و غیردولتی جز خانواده بزرگ تعلیم و تربیت هستند و از این جهت تمایزی بین معلمان به لحاظ رتبه در آموزش و پرورش کشور وجود ندارد. اسماعیلی به سهم مدارس غیردولتی در بین کل مدارس استان اشاره کرد و گفت: مدارس غیردولتی ۸.۷ درصد از مدارس استان را شامل می‌شود و عمده این رقم در بخش آموزش ابتدایی در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: نهادینه کردن برخی مسائل و فرهنگ اجتماعی مانند صرفه‌جویی در مصرف آب و برق باید از سطح آموزش ابتدایی شروع شود که در این راستا باید همکاران و معلمان در مدارس غیردولتی ابتدایی توجه ویژه‌ای به بحث تربیتی دانش‌آموزان داشته باشند.. .


بازنشر از : مهر

علی اسماعیلی

مدارس

معلمان