1402\01\12 14:50:21


۶۴۴ کیلوگرم فرآورده فاسد در اردستان معدوم شده است

اردستان-رئیس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: در راستای صیانت از بهداشت عمومی در سال ۱۴۰۱‌، حدود ۶۴۴ کیلوگرم فرآورده فاسد در اردستان ضبط و معدوم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید راعی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای صیانت از بهداشت عمومی در سال ۱۴۰۱‌، تعداد ۶۶۵ مورد بازدید از انواع مراکز تولید، عرضه و طبخ فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان بهداشت شبکه دامپزشکی صورت پذیرفت.

وی افزود: در طی این بازدیدهای انجام شده، حدود ۶۴۴ کیلوگرم فرآورده فاسد ضبط و معدوم همچنین ۲۲ مورد از متخلفین به مراجع قضائی معرفی و سه واحد با دستور مقامات قضائی پلمپ شده است. رئیس شبکه دامپزشکی اردستان خاطرنشان کرد: نظارت بر سلامت ۴ هزار و ۷۵۴ رأس دام سبک و ۵۲۸ رأس دام سنگین کشتار شده در کشتارگاه دام اردستان‌زواره و ۱۷ لاشه کامل و ۲ هزار و ۵۲۹ قطعه احشاء خوراکی از چرخه مصرف حذف شده است. راعی تصریح کرد: در طول سال گذشته به جهت پیشگیری از انواع بیماری‌های دام و طیور و با هدف افزایش تولید و صیانت از سرمایه‌های دامی شهرستان، تعداد ۳۱۵۶۰۰ نوبت سر دام سبک و تعداد ۱۳۰۶۶ نوبت سر دام سنگین علیه انواع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام؛ به صورت کاملاً رایگان واکسیناسیون شدند..

.


بازنشر از : مهر

اردستان

دامپزشکی

مواد غذایی فاسد