آزمون دستیاری عدالت آموزشی قانون مرکز سنجش آموزش پزشکی آخرین فرصت ثبت نام د

1402\01\09 06:31:04


آخرین فرصت ثبت نام در پنجاهمین دوره دستیاری در ۱۴ فروردین. شرایط جدید برای انتخاب ۲ رشته

آخرین فرصت ثبت نام در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی تعیین شد. داوطلبان می توانند در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی روز ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و با توجه به نزدیکی به زمان آزمون، آخرین فرصت برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات بر اساس مصوبات نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی و قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی درنظر گرفته شد.

زمان ثبت نام و ویرایش از روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز می شود و داوطلبان تا روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند و یا اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنند. متقاضیان باید در این بازه زمانی ثبت نام و مدارک خود را ارسال کنند. همچنین مرکز سنجش آموزش پزشکی شرایط جدید انتخاب رشته های تخصصی طب اورژانس و بیهوشی را اعلام کرد.

با توجه به مصوبات نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، به کلیه دانشجویان رشته پزشکی عمومی که مطابق مقررات آموزشی مقطع مذکور مشمول افزایش سنوات تحصیلی شناخته نشده و حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می شوند، اجازه داده می شود تا صرفا جهت پذیرش در رشته های تخصصی طب اورژانس و بیهوشی اقدام به ثبت نام و شرکت در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، کنند. خدمات مرتبط با قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان این گروه از پذیرفته شدگان، پس از اتمام دوره مقطع تخصصی پزشکی بالینی با مدت تعهدات ضریب K ایشان منطبق با مقررات مرتبط در سهمیه پذیرش تجمیع خواهد شد. نکته: داوطلبانی که در وضعیت خدمات قانونی یا نظام وظیفه گزینه «عدم گذراندن طرح و فارغ التحصیلی تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲» یا «عدم گذراندن نظام وظیفه و فارغ التحصیلی تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲» را انتخاب کنند، گزینه «فقط متقاضی رشته بیهوشی و یا طب اورژانس» برای آنها نمایش داده خواهد شد و در مرحله انتخاب رشته محل صرفاً قادر به مشاهده رشته های طب اورژانس و بیهوشی خواهند بود و سایر رشته ها برای داوطلب قابل مشاهده و انتخاب نیست.

همچنین بر اساس قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی ماده ۳ دانش آموختگان مقاطع پزشکی عمومی پذیرفته شده سهمیه این قانون که حائز شرایط آیین نامه های استعداد درخشان مصوب وزارت بهداشت، هستند، صرفاً در همان سال فارغ التحصیلی مجازند در آزمون های دستیاری تخصصی در رشته مورد نیاز دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی محل تعهد شرکت کنند و در صورت قبولی، مجموع تعهدات دو مقطع را پس از فارغ التحصیلی در محل تعهد به صورت آموزشی یا درمانی سپری کنند. جزئیات قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در اینجا قابل مشاهده است.. .


بازنشر از : مهر

آزمون دستیاری

عدالت آموزشی

قانون

مرکز سنجش آموزش پزشکی



مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران