انسیه خزعلی ادبیات کودک و نوجوان معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده

1401\12\26 16:02:55


ادبیات کودک و نوجوان مغفول مانده است. پیشرفت زنان در حوزه ادبیات و نویسندگی

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید به مساله مغفول مانده کودکان و نوجوانان در حوزه ادبیات توجه بیشتری کرد، گفت: زنان در حوزه ادبیات و نویسندگی بسیار پیشرفت کرده‌اند.

نشست صمیمانه بانوان شاعر و نویسنده با انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به مناسبت بزرگداشت پروین اعتصامی در خانه شعر و ادبیات برگزار شد.

خزعلی با بیان اینکه دور شدن از ادبیات فاصله گرفتن از حکمت را در پی دارد، گفت: شما بانوان شاعر و نویسنده در مسیر ادبی پیشرو هستید و امیدوارم برگزاری این گونه نشست‌ها آغازی برای حرکت‌های بزرگ‌تری جهت انس با میراث ادبی ما که غنی از حکمت و مبانی تربیت است باشد. وی با بیان اینکه معاونت زنان تا جایی‌که بتواند در عرصه ادبیات و قلم از بانوان فرهنگی پشتیبانی می‌کند، افزود: ترجمه کتاب‌های زنان نویسنده برای دیگر کشورها نیز می‌تواند به معرفی و گسترش ادبیات ما کمک کند. از این رو شما فرهیختگان می‌توانید با ارائه طرح‌ها و ایده‌ها در زمینه انتشار آثار برتر در جهت رشد این عرصه گام بردارید.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه باید حس مسئولیت بیشتری نسبت به ادبیات کودک و نوجوان داشته باشیم، گفت: باید به مساله مغفول مانده کودکان و نوجوانان در حوزه ادبیات توجه بیشتری کرد. حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان بسیار مهم است و اگر شما فرهیختگان ادبی در این زمینه پیشنهادی دارید ارائه دهید. اینکه برخی دوستان اظهار می‌دارند که نوجوانان از ادبیات لذت نمی‌بردند و کلاس ادبیات برای آن‌ها خسته کننده است نشان کم کاری‌ها در ارائه و عدم استفاده از روش‌های مناسب مطابق روحیه و ذوق نوجوانان در دریافت مطالب است.

تبلیغات
فروشگاه لوازم هنری
فروشگاه لوازم هنری

آرت ویم، تهیه و توزیع لوازم هنری در سطوح مبتدی و حرفه ای،، ارائه رنگ و مدیوم ، بوم و کاغذ ، قلم مو ، ابزار هنری با کیفیت های متنوع و قیمت مناسب سراسر ایران !

خزعلی با بیان اینکه ورود فضای مجازی به زندگی انسان باعث شده است که بسیاری از واژگان تعریف واقعی خود را از دست بدهند و گاه تعاریف ثانویه پیدا کنند، گفت: باید دوباره ادبیات را به جایگاه واقعی و مطلوب گذشته خود رساند؛ زیرا همانطور که گفته شد با فاصله گرفتن از ادبیات اصیل فارسی هویت و حکمت نیز کم رنگ و نوجوانان به پوچی گرایش پیدا می‌کنند و این زنگ خطری است که باید هر چه سریع‌تر برای آن چاره اندیشی کرد. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سعی می‌کند تا مساله جشنواره پروین اعتصامی را پیگیری کند تا دوباره احیا و با کیفیت بهتری نسبت به گذشته برگزار شود، تصریح کرد: زنان در حوزه ادبیات و نویسندگی بسیار پیشرفت کرده‌اند و در این عرصه و حداقل در مقیاس کمی شکاف جنسیتی به‌طور کامل از بین رفته است، اگرچه شاید از نظر کیفیت تفاوت‌هایی به دلیل مشغله‌های چندگانه بانوان وجود داشته باشد. وی عنوان کرد: در واقع در مباحث ادبی و هنری هم نباید میان زنان و مردان مقایسه یکسان وجود داشته باشد؛ زیرا زنان بجز مسئولیت در خانه مسئولیت اجتماعی را هم عهده‌دار هستند که باید سالم و امن نگه داشته شود.

از این‌رو معاونت زنان تا جایی که بتواند در عرصه ادبیات از بانوان در حیطه فرهنگ و هنر پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما با ارائه طرح‌ها و ایده‌ها و یادآوری در زمینه انتشار کتاب‌های چاپ شده اقدام و معاونت زنان با حمایت‌های خود در جهت رشد این عرصه گام بر می‌دارد.. .


بازنشر از : مهر

انسیه خزعلی

ادبیات کودک و نوجوان

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده



نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر