حمید طریفی حسینی آموزش و پرورش استثنایی سرویس مدارس رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در تلاشیم امسال از اب

1402\03\07 15:43:42


تلاش برای اختصاص سرویس مدارس رایگان ویژه دانش آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در تلاشیم امسال از ابتدای مهر سرویس رایگان مدرسه برای همه‌ دانش‌آموزان استثنایی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بیست و پنجمین جلسه ستاد مناسب سازی کشور با اشاره به مشکلات دانش آموزان استثنایی در رفت و آمد به مدرسه گفت: دستورالعملی را برای سرویس مدارس در وزارت کشور طراحی کردیم که در حال اجرا است.

پیش‌نویس این دستور طراحی شده و وزیر کشور هم دستور آن را به هیئت دولت داده است تا ان شاالله اجرایی شود که طی آن ساز و کار استفاده از سرویس مدارس برای دانش آموزان استثنایی اجرایی شود. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: در این دستورالعمل نیازمندی‌ها و مشکلات دانش آموزان استثنایی لحاظ شده است. بر اساس تصمیم جلسه کمیته نظارت بر حقوق معلولان که معاون اول رئیس جمهور هم بر آن تاکید داشتند قرار شد مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در شهر تهران و چه در کل کشور حل شود.

بر اساس قانون باید رفت و آمد دانش آموزان استثنایی به مدارس رایگان شود که اگر این موضوع به تصویب هیئت دولت برسد؛ اجرایی خواهد شد. طریفی حسینی با بیان اینکه شوراهای شهر در بسیاری از شهرها شهرداری‌ها را ملزم به اجرای رایگان سرویس مدارس کرده است؛ گفت: دز کلان شهرها منابع مالی لازم در بودجه دیده شده است. منابع دولتی هم برای سرویس مدارس رایگان در نظر گرفته شده است و امیدواریم امسال از ابتدای مهرماه سرویس رایگان مدرسه برای همه‌ی دانش‌آموزان استثنایی فراهم شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطر نشان کرد: ۱۰۲ میلیارد تومان در سال گذشته برای سرویس رایگان مدارس اختصاص دادیم و در کنار آن ۲۰ میلیارد تومان هم شهرداری تهران برای این موضوع تخصیص داد. عدم اجرای کامل سرویس مدارس به دلیل مشکلی بین شورای شهر و سازمان تاکسیرانی بود که از سال آینده انتظار داریم با اختصاص بودجه برای این موضوع دیگر شاهد این اختلافات و توقف در سرویس مدرسه رایگان نباشیم.. .


بازنشر از : مهر

حمید طریفی حسینی

آموزش و پرورش استثنایی

سرویس مدارس



نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر