قله شاهوار شاهرود علی اصغر خانی حفظ محیط زیست شاهرود- نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه خرابی‌های

1401\12\26 19:07:40


خرابی‌های معدن‌کاوی در شاهوار ترمیم شود. اجازه تمدید بوکسیت را نمی‌دهیم

شاهرود- نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه خرابی‌های شاهوار سریعا باید ترمیم شود، گفت: اجاره تمدید معدن بوکسیت در شاهوار را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خانی شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت سالروز ثبت ملی شاهوار به میزبانی سالن شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تاکید بر اینکه شاهوار را شما مردم ثبت کردید، ابراز داشت: اگر کاری صورت گرفت به نیابت از خود مردم شهرستان شاهرود بوده است.

وی ضمن بیان اینکه ۷۰ درصد آب شرب شاهرود از قله شاهوار است، افزود: هزار لیتر آب به ۱۵ حلقه چاه موجود در صحرای جلالی تزریق می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه هم اکنون در خود شهرستان نیز کمبود آب شرب وجود دارد، ابراز داشت: اگر مردم قناعت نکنند به طور جدی با بحران آب مواجه خواهیم بود. خانی ضمن بیان اینکه مردم با شاهوار رفیق شدند، تصریح کرد: برای شاهواری که جز زندگی و حیات ما قرار گرفته است اصرار بر احداث کارخانه درست پای همین کوه را داشتند تا اشتغال زایی شود اما در پاسخ به آنها گفته شد که شما کوتاه بیایید چند سال شاهوار تخریب می‌کنید و تنها ۴۰ الی ۵۰ نفر به عنوان کارگر استخدام شدند.

وی ضمن بیان اینکه می‌خواهند با شاهوار به عنوان ذخایر آبی ما معامله کنند، افزود: شاهوار خط قرمز مردم شاهرود است تخریب شاهوار تخریب مردم محسوب می‌شود و یک درصد هم نباید به سیاسی کردن آن فکر کنند. عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه برخی به دنبال حواشی هستند، ابراز داشت: این عده باید بدانند شاهوار بحث ملی است و تک تک مردم شاهرود یک صدا از شاهوار حمایت می‌کنند. خانی ضمن بیان اینکه از زمانی اثری طبیعی ثبت ملی شد کسی نمی‌تواند به آن نزدیک شود، تصریح کرد: هیچ معامله و رفتاری که بخواهد کوچک‌ترین خدشه‌ای به قله شاهوار وارد کند اجازه نخواهیم داد.

وی ضمن بیان اینکه خرابی‌های شاهوار را سریعاً باید ترمیم شود، افزود: تحت هیچ شرایطی یک روز هم حق ندارید مجوز تمدید معدن بوکسیت شاهوار حتی از صبح تا شب تمدید و به اندازه یک کمپرسی یا بیل از بوکسیت شاهوار را ببرد. نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ضمن بیان اینکه آب حیاتی‌ ترین سرمایه هر شهرستان شهر و روستا است، اضافه کرد: در کنار آب می‌توان شرکت‌های خودرو سازی را به شهرستان آورد و صنعت ایجاد کرد چرا که این منافع مردم و ملی ما که به حال و آینده بر می‌گردد.. .


بازنشر از : مهر

قله شاهوار شاهرود

علی اصغر خانی

حفظ محیط زیست



قفسه فلزی - قفسه انبار