صندوق رفاه دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانش

1401\06\12 05:18:52


مبلغ وام ها، غذا و اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی اعلام شد. افزایش ۲ برابری وام دانشجویان متاهل

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نرخ غذا، اجاره بهای خوابگاه و انواع وام های دانشجویی در سال تحصیلی جدید را اعلام کرد.

مسعود گنجی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نوع و مبلغ وام‌های دانشجویی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ گفت: مبلغ وام تحصیلی دانشجویان مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به ۲ میلیون و نیم، وام تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه‌ای از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون تومان و وام تحصیلی دکترای تخصصی پیوسته و ناپیوسته از ۶ میلیون تومان به ۶ میلیون و نیم افزایش یافت.

وام تحصیلی دانشجویان متأهل دو برابر شد وی ادامه داد: این وام‌های تحصیلی با توجه به وام حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای دانشجویان متأهل دو برابر خواهد بود. به عنوان مثال یک دانشجوی دکتری پیوسته که سال گذشته ۶ میلیون تومان وام تحصیلی دریافت می‌کرد اگر امسال متأهل باشد ۱۳ میلیون تومان وام تحصیلی دریافت خواهد کرد. رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: اگر زوجین هر دو دانشجو باشند به یک نفر این وام تحصیلی تعلق خواهد گرفت.

افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن متاهلی در تهران، کلان شهرها و سایر شهرها وی افزود: وام ودیعه مسکن متاهلی در شهر تهران از ۳۲ میلیون و نیم به ۳۵ میلیون تومان، در کلان شهرها از ۲۶ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۱۹ و نیم میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت. رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: منظور از کلان شهرها، مشهد مقدس، تبریز، قم، کرج اصفهان، کرمانشاه، شیراز و اهواز هستند. افزایش وام شهریه در مقاطع مختلف وی با اشاره به وام شهریه برای دانشجویان شهریه پرداز افزود: وام شهریه برای دانشجویان مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از یک میلیون و ۳۰۰ هزار و تومان به یک میلیون و نیم، برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه‌ای از دو میلیون و۶۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون تومان و برای دانشجویان دکترای تخصصی پیوسته و ناپیوسته از ۶ میلیون و نیم به همان ۶ میلیون و نیم افزایش یافته است.

وی با اشاره به وام بند ج تبصره ۹ قانون بودجه‌ای کشور ویژه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: امسال مجلس با صندوق بسیار همراه بود و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بند مذکور پیش بینی کردند. رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: اگر زوجین هر دو دانشجو باشند هر دو می‌توانند از وام شهریه ۶ میلیون ونیمی استفاده کنند. نوع وام مقطع تحصیلی مبالغ وام سال فعلی (میلیون تومان) مبلغ سال آینده (میلیون تومان) وام تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان ۲ میلیون و نیم، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه‌ای دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ۳ میلیون تومان دکترای تخصصی پیوسته و ناپیوسته ۶ میلیون تومان ۶ میلیون تومان وام ودیعه مسکن متاهلی تهران ۳۲ میلیون و نیم ۳۵ میلیون تومان کلان شهرها ۲۶ میلیون تومان ۳۰ میلیون تومان سایر شهرها ۱۹ و نیم میلیون تومان ۲۵ میلیون تومان وام شهریه کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یک میلیون و ۳۰۰ هزار و تومان یک میلیون و نیم کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه‌ای دو میلیون و۶۰۰ هزار تومان ۳ میلیون تومان د کترای تخصصی پیوسته و ناپیوسته ۶ میلیون و نیم ۶ میلیون و نیم بند ج تبصره ۹ قانون بودجه‌ای کشور ویژه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) سازمان بهزیستی کشور - - تغذیه بند ت ماده ۶۵ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور - - وام کمک وسایل آموزشی از امسال ارائه می‌شود وی ادامه داد: همچنین امسال در قالب وام ضروری وام کمک وسایل آموزشی ارائه می‌شود که قبلاً در وام‌ها نبود، کمترین وام ضروری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار افزایش یافت.

وام تغذیه دانشجویی وی در ادامه به وام تغذیه اشاره کرد و گفت: بند ت ماده ۶۵ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، ۶ سال است که اجرا نشده است اگر اجرایی می‌شد، خیلی از دغدغه‌های دانشگاه‌ها درباره تغذیه رفع شده بود، امیدواریم از امسال یا سال آینده این بند اجرا شود. می‌توانیم بگوییم که مبلغی از این هزینه تغذیه را به عنوان وام در اختیار دانشجویان قرار دهیم. نرخ جدید غذای دانشجویی در سه وعده اعلام شد گنجی افزود: هیچ مشکلی برای اجرای آن نداریم به محض توافق با سازمان برنامه بودجه اجرایی می‌شود.

وی درباره نرخ جدید تغذیه دانشجویی در سال تحصیلی جدید گفت: نرخ صبحانه ۳ هزار تومان، نرخ شام ۴ هزار تومان و نرخ ناهار ۶ هزار تومان تعیین شد. افزایش ۲۵ درصدی نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی نسبت به سال قبل وی با اشاره به نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید گفت: بیشترین نرخ اجاره بها ۱۳۰ هزار تومان بود که در سال تحصیلی جدید به ۱۶۳ هزار تومان افزایش یافت و کمترین آن نیز ۶۷ هزار تومان است که نسبت به سال تحصیلی قبل ۲۵ درصد افزایش یافته که مبالغ اعلام شده ماهانه است.. .


بازنشر از : مهر

صندوق رفاه دانشجویان

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم

مسعود گنجی



قفسه فلزی - قفسه انبار