میراث فرهنگی خراسان جنوبی بیرجند نوروز 1402 بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ا

1402\01\09 07:02:14


بازدید دو میلیون و ۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون دو میلیون و ۴۶ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان بازدید کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه وردی سه شنبه شب در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و ستاد راهبری تصادفات خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در نوروز ۱۴۰۲ در بحث تعداد اکیپ‌های سیار و..

شاهد افزایش بودیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۴ سیاه چادر عشایری را در محورهای مواصلاتی استان برپا کردیم، بیان‌کرد: ارتباط مستمر و مستقیم با دبیرخانه ستاد در کشور و توزیع ۳۰ برشور و… در راستی معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی از دیگر اتفاقاتی بود که در نوروز ۱۴۰۲ رقم خورد. شاه وردی با تأکید بر فعالیت رسانه‌های مجازی، برخط و مکتوب خراسان جنوبی در حوزه تولید محتوا، گفت: بازگشایی برخی اماکن چون ارگ کلاه فرنگی، ارگ بهارستان که سال‌های گذشته بسته بود از دیگر اقدامات در نوروز سال جاری است.

وی افزود: با همکاری استاندار خراسان جنوبی در حال حاضر ارگ کلاه فرنگی، باغ و عمارت شوکت آباد، ارگ بهارستان و اخیر باغ امیرآباد امکان بازدید دارد و استقبال خوبی نیز از این بازگشایی توسط گردشگران صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه شهرستان‌های خراسان جنوبی جلسات ستاد خدمات سفر را برگزار کرده اند، بیان کرد: پویش‌های بسیار خوبی چون پویش «همراهان سفر ایمن» در دو مجتمع خدمات رفاهی بین راهی نیز توسط کمیته مربوطه برگزار شده است. شاه وردی افزود: توسط کمیته امداد و نجات نیز ۲۳ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۸ نقطه حادثه خیر، گفت: در راستای کاهش تصادفات در همه این نقاط کمپ‌ها و سیاه چادرها برپا شده است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به فضا سازی خوبی که شهرداری‌ها در نوروز ایجاد کردند، اظهارکرد: تاکنون در خراسان جنوبی ۶۲۸ هزار و ۲۱۹ نفر اقامت ثبت شده است. شاه وردی با بیان اینکه دو میلیون و ۴۶ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی انجام شده است، بیان کرد: ۴۹۳ هزار اقامت در اماکن غیررسمی ثبت شده است..

.


بازنشر از : مهر

میراث فرهنگی خراسان جنوبی

بیرجند

نوروز 1402



استعلام قیمت کارتن لیمینتی