وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مریم جلالی میراث فرهنگی خراسان جنوبی بیرجند - معاون صنایع دستی وزارت میر

1401\09\07 15:43:04


باغ و عمارت جهانی اکبریه به کانون گردشگری بیرجند تبدیل شود

بیرجند - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باغ و عمارت اکبریه باید به کانون گردشگری بیرجند تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم جلالی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی در بیرجند در جمع خبرنگاران، خاطرنشان کرد: باغ و عمارت جهانی اکبریه باید با هم افزایی همه دستگاه‌ها به مرکزی برای تجلی فرهنگی از همه ساحت‌ها تبدیل شود.

وی میراث فرهنگی را داشته‌ای عظیم دانست و افزود: همه ما موظف به حفظ و احیای میراث فرهنگی هستیم و نباید بگذاریم هیچ آجری، خشتی، درختی و بنایی که از فرهنگ ما به ارث رسیده، دچار خدشه شود. وی با تأکید بر اینکه مراقبت به معنای ایستایی نیست، بیان داشت: مراقبت از میراث فرهنگی به معنای ایجاد اتفاقات خوب در راستای پویا کردن آنهاست. جلالی ادامه داد: اتفاقی که باید بیفتد این است که با همگرایی همه حوزه‌ها، صنایع دستی، آداب، رسوم، داشته‌های طبیعی و کشاورزی و …در خدمت یک مکان به معنای باغ اکبریه بیاید.

وی با اشاره به تدبیر استان مبنی بر ورود بنیاد مستضعفان برای بهسازی باغ و عمارت اکبریه، تأکید کرد: این ابتکار دولتمردان و ایجاد هم افزایی بین دستگاهی، میراث فرهنگی را موظف می‌کند به عنوان ناظر بومی، قوانین، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی که برای حفظ هر میراث ضروری است را رعایت کند. به گفته وی این تحولات و هم افزایی دستگاه‌ها و نهادها سبب رونق بیشتر باغ جهانی اکبریه بیرجند خواهد شد.. .


بازنشر از : مهر

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

مریم جلالی

میراث فرهنگی خراسان جنوبی



نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر