1403\02\19 12:57:05


تقدیر از معلم فداکار شهرستان کوهرنگ ویدئو

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از فداکاری یک معلم در سیلاب اخیر در شهرستان کوهرنگ و نجات جان ۲ دانش‌آموز توسط وی قدردانی کرد.

افشین امیریان روز سه‌شنبه با تشکر از زحمات و تلاش‌های همه معلمان استان به خصوص معلمان شاغل در مناطق عشایری و روستاهای سخت‌گذر و معلمان کوچرو افزود: کار و تلاش معلمان در این مناطق فراتر از حیطه شغلی است و همیشه معلمان در عرصه تعلیم و تعلیم از تمام توان خود استفاده کردند.

وی درتماس تلفنی با این معلم فداکار که در روز دوشنبه برای نجات جان ۲ دانش‌آموز دل به رودخانه زد، از اقدام به هنگام وی برای نجات جان این دانش‌آموزان تقدیر کرد و این معلم را نمونه‌ای از یک معلم جهادی و انقلابی دانست.

به گفته وی، هم اکنون ۱۵هزار فرهنگی در استان چهارمحال و بختیاری مشغول آموزش به دانش‌آموزان هستند و هیچ وقت سختی‌های موجود برای این قشر مانع از انجام وظیفه نشده است.

فرید محمودی معلم فداکاری است که پس از مشاهده دانش آموزانش در مسیر عبور سیل با حضور به موقع و با به خطر انداختن جان خود، جان دانش آموزان را نجات داد.

این معلم فداکار در پی بارش شدید باران ظهر دیروز ۲ نفر از دانش آموزان اول ابتدایی مدرسه امام خمینی(ره) روستای کچوز از توابع شهرستان کوهرنگ را که در محل مسیر سیل گرفتار شده بودند، نجات داد.

این معلم آموزگار فداکار گفت : محل زندگی ۲نفر از دانش‌آموزان در آن طرف رودخانه قرار دارد که با کمک اهالی برای عبور این دانش‌آموزان پل سنگی احداث شد و در بارش فصلی باران موجب از بین رفتن این پل و ایجاد مشکل برای دانش‌آموزان‌ شد.

وی گفت: روز دوشنبه پس از تمام شدن کلاس درس، بارش باران شروع شد به همین دلیل به سراغ دانش آموزان رفتم تا از عبور آنان از رودخانه مطمئن شوم.

به گفته وی، وقتی به رودخانه رسیدم، متوجه شدم که سیل پل را تخریب کرده و دانش‌آموزان در وسط رودخانه گرفتار شدند و تقاضای کمک دارند.

این معلم فداکار گفت: در کمترین زمان خودم را به دانش‌آموزان رساندم و آنان را از رودخانه عبور دادم.

آموزشگاه امام خمینی (ره) در روستای کچوز منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ واقع شده و دارای ۶ دانش آموزاست .

.

.


بازنشر از : منبع: ایرنا