پتروشیمی ایلام پتروشیمی مرتضی شاه میرزایی ایلام- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امروز ظرف

1401\09\08 14:14:11


تولیدات صنعت پتروشیمی از مرز ۹۰ میلیون تن گذشته است

ایلام- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امروز ظرفیت تولیدات صنعت پتروشیمی از مرز ۹۰ میلیون تن فراتر رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شاه میرزایی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه ایلام اظهار داشت: دستاوردهای علمی و صنعتی کشور در دوران انقلاب اسلامی به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، هنگام پیروزی انقلاب ظرفیت تولید واقعی صنعت پتروشیمی حدود ۱.۵ میلیون تن با چهار یا پنج محصول بود که امروز این میزان با رشد قابل ملاحظه‌ای از مرز ۹۰ میلیون تن فراتر رفته است.

وی تاکید کرد: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب، درگیر جنگ هشت ساله شدیم و حدود ۱۰ سال از پیروزی انقلاب، امکان توسعه صنعت نفت نبود و چند سالی نیز به بازسازی صرف شد و فرصت توسعه وجود نداشت ولی پس از آن برنامه‌ریزی ها برای توسعه صنعت نفت با تکیه بر توان داخلی انجام شد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تاکید کرد: دشمنان ایران اسلامی همواره در تلاش برای توقف توسعه اقتصادی کشور بوده و هستند و به همین دلیل در ادوار مختلف، اشخاص و صنایع مختلف کشور در ردیف تحریم‌ها قرار می‌گیرند و این تحریم‌ها با هدف اخلال در روند تولید محصول و آسیب به معیشت مردم اعمال می‌شوند که به همین دلیل باید با اقتدار در مقابل این بدخواهی دشمنان ایستادگی کرد. شاه میرزایی با بیان اینکه در تمام این سال‌ها تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه بر صنعت نفت ایران سنگینی کرده است، بیان کرد: در تمامی تاسیسات صنعت نفت به روی جوانان ایرانی باز است و مجتمع‌های پتروشیمی و سایر طرح‌های نفتی می‌توانند مورد بازدید جوانان قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه گره‌های موجود در صنعت پتروشیمی با استفاده از ظرفیت‌های مراکز علمی و پژوهشی گشوده می‌شود، گفت: از همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و بخش خصوصی برای توسعه متوازن استفاده می‌کنیم. معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ورود دانش‌های نوین و نیز همکاری با مراکز دانشگاهی برای توسعه و پیشرفت صنعت دانش‌بنیان پتروشیمی حمایت می‌کند، یادآور شد: انعقاد تفاهم نامه مابین دانشگاه ایلام و پتروشیمی نقطه عطفی خواهد بود که همکاری‌های ما جنبه عملیاتی بیشتری پیدا کند هرچند در گذشته این همکاری‌ها وجود داشته است.. .


بازنشر از : مهر

پتروشیمی ایلام

پتروشیمی

مرتضی شاه میرزایی



قفسه فلزی - قفسه انبار