نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جهش زمانی تحقق پیدا می‌کند که قدرت‌ها یک قدرت واحده شوند، قدرت دولتمردان و مردم همه مجتمع، منسجم، متحد و یک قدرت هم افزا شود.

1403\01\04 18:48:07


جهش بدون حضور مردم امکان ندارد دولت تضمین‌گر سرمایه‌های مردم باشد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جهش زمانی تحقق پیدا می‌کند که قدرت‌ها یک قدرت واحده شوند، قدرت دولتمردان و مردم همه مجتمع، منسجم، متحد و یک قدرت هم افزا شود.

حجت‌الاسلام حسین رفیعی در خصوص شعار سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این چندین سال در شعار سال گفتمانی را ایجاد کرده و این گفتمان باعث می‌شود که شعار سال سرلوحه فعالیت‌های همه مسؤولان و مردم در کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در خصوص شعار امسال نکته‌ای وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مظاهر حکمرانی مردمی بر پایه دین، یعنی مردم سالاری دینی را در شعار سال مشاهده می‌کنیم.

مساله مشارکت مردم یعنی اهمیت و جایگاهی را که مشارکت مردمی دارد در این شعار مشاهده می‌کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نکته دوم که در شعار سال باید به آن توجه شود، این است که ارزش مشارکت، اهمیت مشارکت و جایگاه مشارکت مردم که یک جایگاه بی نظیر و بی‌بدیل است، آن را در همه قدرت‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی می‌بینیم؛ لذا مشارکت و حضور مردم یک قدرت بی بدیلی است که این نکته مهم می‌تواند سرنوشت ساز باشد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه جهش تولید بدون حضور مردم امکان ندارد، عنوان کرد: جهش زمانی تحقق پیدا می‌کند که قدرت‌ها یک قدرت واحده شوند، قدرت دولتمردان و مردم همه مجتمع، منسجم، متحد و یک قدرت هم‌افزا شود که این امر می‌تواند یک جهش و شکوفایی بی نظیری را در کشور ایجاد کند و این امر امکان ندارد مگر با مشارکت مردم.

دولت تضمین‌گر سرمایه‌های مردم باشد

وی اضافه کرد: مشارکت ناظر به اقتصاد مقاومتی است، چون پایه اقتصاد مقاومتی درون‌زا و پایه اصلی آن درون کشور است یعنی ملت و مردم هستند؛ لذا مشارکت مردم باعث می‌شود که رشد و ایستادگی از لحاظ اقتصادی در کشور ایجاد شود. بنابراین اگر بخواهیم از زاویه اقتصاد مقاومتی هم به این شعار توجه داشته باشیم، متوجه می‌شویم که پایه اقتصاد مقاومتی بر اساس مشارکت مردم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: زمانی که تاریخ کشورهای پیشرفته مثل هند، ژاپن، انگلیس، آمریکا و مالزی را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم راه رشد آنها اقتصاد مقاومتی بوده که مشارکت مردمی و نقش آنها برجسته است؛ وقتی ایران را مشاهده می‌کنیم، مشارکت مردم، مردان و زنانی را می‌بینیم که از جان و دل مایه گذاشتند و برای پیشرفت و بالندگی کشورشان تلاش کردند؛ امروز ما در کشورمان محتاج این روحیه جهادی، خودباوری و انقلابی هستیم که در دوره‌های مختلف اعم از ایام کرونا، سیل و زلزله، سازندگی، نظامی و دفاع مقدس دیدیم که مردم حضور باشکوهی داشتند، همچنین در عرصه‌های سیاسی، انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها نیز حضور فعالی داشتند و دشمن را ناکام گذاشتند.

تبلیغات
استعلام قیمت کارتن
استعلام قیمت کارتن

صنایع تولید کارتن مهر ارائه خدمات نوین بسته بندی اعم از تولید کارتن و جعبه مقوایی، کارتن لمینتی ، کارتن فلکسو و کارتن صادراتی با بالاترین کیفیت نیاز کارخانجات تولیدی و شرکتها را براوده می نماید .

حجت‌الاسلام رفیعی اظهار کرد: مردم با حضورشان در عرصه‌های مختلف قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تولید می‌کنند که این نکته بسیار مهمی است که مقام معظم رهبری بر این نکته دست گذاشتند و شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته شعار امسال به این مساله توجه دارد.

وی با اعلام اینکه مساله مشارکت مردمی چند معنا دارد که باید به آن توجه داشته باشیم، عنوان کرد: مورد اول، در خرید و تقویت کالاهای داخلی و ایرانی است و با همان مبنایی که حضرت آقا فرمودند؛ مساله دوم سرمایه‌گذاری مردم است یعنی پول‌ها و سرمایه‌هایی که مردم در بانک‌ها و جاهای دیگر دارند باید در خدمت تولید و کشاورزی آورده شود و از طرفی دولت هم باید سرمایه‌های مردم را تضمین کند یعنی زمینه‌ای را ایجاد کند تا مردم به سرمایه‌گذاری در تولید، کشاورزی، صنعت، نفت و در همه پایه‌های اقتصادی رغبت داشته باشند؛ کلی زمین برای کشاورزی و پرورش دام وجود دارد اگر با یک سازوکار روان، آسان، منطقی و کارشناسی میدانی در اختیار مردم قرار داده شود بی شک سرمایه گذاری، تولید و اشتغال به وجود می‌آید.

دولت هدایتگر فعالیت‌های اقتصادی مردم باشد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این پول‌هایی که به دلار تبدیل شده و امروزه بانک مرکزی اعلام می‌کند که مبلغ زیادی دلار را در اختیار مردم داده است، اگر در عرصه تولید بیایند بی شک همانطور که مردم در جنگ نظامی پشتوانه سرداران، سربازان و رزمندگان قرار گرفتند و باعث پیروزی شدند، همانطور که پشتوانه مدافعان سلامت قرار گرفتند و ما به پیروزی رسیدیم، همین مردم می‌توانند به پشتوانه جنگ اقتصادی قرار بگیرند و ما در جنگ اقتصادی به یک پیروزی، شکوفایی و جهش برسیم.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه دولت باید راهکارهایی را برای ترغیب مردم به منظور مشارکت در اقتصاد کشور قرار دهد، اظهار کرد: به طور مثال سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری در اصل ۴۴ تبیین کرده است و مجلس آن را به یک قانون تبدیل کرد، بستر آن مهیا شود چرا که مردم از فرسایش، بروکراسی اداری و سختی که مقابلشان قرار دارد، اذیت می‌شوند و در نتیجه میل به سرمایه‌گذاری پیدا نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: لذا بر مسؤولان چه در مقام تقنین و چه در مقام اجرا لازم و واجب است که مسیر را هموار کنند تا مردم به سادگی و بدون هیچ پیچیدگی بتوانند سرمایه‌گذاری کنند و از کار تولیدی‌شان بهره ببرند، در نتیجه فرزندان این مردم سرکار می‌روند، اشتغال ایجاد می‌شود، بیکاری کاهش پیدا می‌کند، زمانی که بیکاری کاهش پیدا کرد امنیت بالاتر می‌رود، ناامنی از بین می‌رود و همه این‌ها زنجیروار به هم تأثیر دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم باید در عرصه و صحنه بیایند آن موقع دولت می‌تواند ناظر و هدایتگر باشد، دولت باید مانع‌های رشد اقتصادی را که برای مردم است از سر راه مردم بردارد تا مردم احساس کنند سرمایه‌شان را که آورده‌اند در امنیت است و بهره‌وری آن وجود دارد.

. .


بازنشر از : منبع: مهر



نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر