کشاورزی گرگان خشکسالی گلستان گرگان- سرپرست معاونت

1402\01\17 05:58:12


خشکسالی نیم میلیون تن به زراعت پاییزه گلستان خسارت زد

گرگان- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان گفت: کاهش بارندگی و خشکسالی در زراعت پاییزه نیم میلیون تن به تولید و راندمان انواع محصولات زراعی گلستان خسارت زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مهقانی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمارهای رسمی بارش باران در فصل زراعی پاییزه گلستان حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است که اثرات آن در اراضی زراعی شمال استان محسوس‌تر است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان گفت: حدود ۵۴۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه رفته است که شامل ۳۸۰ هزار هکتار گندم، ۸۸ هزار هکتار جو و ۳۰ هزار هکتار کلزا است وی ادامه داد: بارش‌های اواخر اسفند و اوایل فروردین، امیدها را تا حدی زنده کرده است و در صورتی که داشت به خوبی انجام شود، پیش بینی می‌شود حدود ۸۸۰ هزار تُن انواع غلات و دانه روغنی تولید شود. مهقانی تاکید کرد: حدود ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت تأثیر خشکسالی از دست رفته است و خسارت در بخش تولید حدود نیم میلیون تن برآورد می‌شود. وی به شرایط اقلیمی استان اشاره کرد و گفت: در این مرحله، مبارزه با آفات و توجه به تغذیه گیاه با مشورت کارشناسان، بسیار مهم است..

.


بازنشر از : مهر

کشاورزی

گرگان

خشکسالی

گلستان



قفسه فلزی - قفسه انبار