قم علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت دهه فجر قم- سخنگوی هیئت دولت

1401\11\14 07:54:15


دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت همه طرح های سازش کارانه را کنار گذاشت

قم- سخنگوی هیئت دولت با بیان اینکه متأسفانه در ۸ سال گذشته بسیاری از مسائل کشور را به مذاکره با آمریکا گره زدند، افزود: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود طرح های سازش کارانه را کنار گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد محمدیه قم که از سوی مجمع هم افزایی جوانان انقلابی قم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلاممی موجب تغییر و تحول اساسی در نظام حکمرانی این سرزمین شده است.

بهادری جهرمی بیان داشت: نظام حکمرانی که از پدر به پسر می‌رسید دغدغه مردم را نداشته و در برابر بسیاری از مطالبات و خواسته‌های مردم ایستادگی می‌کرد. وی ادامه داد: چنین حکومتی می‌بایست به غرب و شرق متکی باشد و دولت‌های استعمارگر نیز از این ظرفیت‌ها در راستای منافع خود استفاده کرده و منابع سرزمینی کشور را به غارت می‌بردند. سخنگوی دولت با بیان اینکه ایران از جمله کشورهای سرمایه دار جهان در بخش‌های مختلف نفتی و گازی و منابع معدنی بوده است افزود: این در شرایطی است که مردم پیش از انقلاب اسلامی شرایط خوبی نداشتند و بسیاری از مردم در سالهای قبل از انقلاب گرسنه بودند.

بهادری جهرمی بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۷۰ درصد جمعیت کشور ما سواد نداشتند و بسیاری از متخصصان در این کشور از جمله پزشکان از کشورهای دیگر بودند. وی عنوان داشت: در زمان طاغوت بسیاری از کشورها از شهرها و روستاها از نعمت گاز محروم بودند؛ اما امروز رتبه نخست توسعه شبکه گازرسانی در جهان را در اختیار داریم. وی گفت: در سال ۵۷ امام راحل به پشتوانه مردمی در برابر طاغوت ایستاد و توانست نهضت را به پیروزی برساند.

دبیر هیئت دولت با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب بیان داشت: امروز ۹۸ درصد داروی مورد نیاز در کشور تولید می‌شود و در عرصه علم آموزی نیز جمهوری اسلامی رتبه نخست نرخ رشد سواد آموزی را در جهان دارد. هزینه‌های سازش بسیار افزون‌تر از هزینه مقاومت است بهادری جهرمی بیان داشت: برخی‌ها تصور می‌کنند که مقاومت در برابر دشمنان و آمریکا هزینه دارد اما باید به این موضوع هم توجه داشت که هزینه‌های سازش نیز بسیار افزون‌تر از هزینه مقاومت است چرا که آنان به دنبال به غارت بردن منابع و همچنین متوقف ساختن پیشرفت کشور هستند. وی گفت: جمهوری اسلامی نشان داده است که با تمام محدودیت‌ها و علیرغم دشمنی ۴۴ ساله نظامی و اقتصادی آمریکایی‌ها توانسته است مسیر پیشرفت خود را ادامه دهد و جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه، فتنه‌های مختلف نیز در این مسیر کارساز نبوده است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان علیه جمهوری اسلامی بیان داشت: امروز اگر اتفاقی در این کشور رخ دهد میلیون‌ها عکس و توئیت علیه کشور تولید و منتشر می‌شود؛ اما بزرگترین جنایت‌ها در کشور آمریکا انعکاس خبری داده نمی‌شود. طی ۸ سال گذشته بسیاری از مسائل کشور را به مذاکره با آمریکا گره زدند دبیر هیئت دولت با بیان اینکه متأسفانه در ۸ سال گذشته بسیاری از مسائل کشور را به مذاکره با آمریکا گره زدند افزود: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود طرح‌های سازش کارانه را کنار گذاشت و با قدرت به کار خود ادامه داد. بهادری جهرمی با بیان اینکه در دولت گذشته روزانه ۷۰۰ نفر از شهروندان به علت بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دادند افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم تدابیری خوبی در این عرصه اتفاق افتاد و امروز شاهد هستیم که تمامی مراکز به فعالیت خود ادامه می‌دهند و کمترین آمار فوتی‌ها را داریم.

کاهش تورم همچنان در سفره‌های مردم احساس نمی‌شود وی با بیان اینکه امروز شاهد کاهش تورم در کشور هستیم افزود: کاهش تورم همچنان در سفره‌های مردم احساس نمی‌شود چرا که کشور در عرصه‌های مختلفی دچار عقب افتادگی‌های ۱۰ ساله است. سخنگوی دولت ادامه داد: دشمنان مسیر پیشرفت کشور را درک کرده‌اند و به همین دلیل در راستای ناامن کردن کشور و توقف مسیر رشد دست به اغتشاشات زدند و البته به اهداف خود دست نیافتند. دبیر هیئت دولت در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بزرگترین وارد کننده تسهیلات نظامی در طی ۱۰۰ سال اخیر بوده است.

بهادری جهرمی افزود: امروز جمهوری اسلامی به جایگاهی دست یافته است که برای جهان این نگرانی به وجود آمده که ایران به روسیه پهپاد نفروشد این همان معنی پیشرفت و قدرت است.. .


بازنشر از : مهر

قم

علی بهادری جهرمی

سخنگوی دولت

دهه فجر



تولید کارتن و سفارش کارتن