شیلات خوزستان پرورش ماهی شهرستان کارون کارون- مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به رهاسازی ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در

1401\11\14 22:53:06


رهاسازی ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شهرستان کارون

کارون- مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به رهاسازی ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب کارون گفت: در سال جاری بالغ‌بر ۹ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌ها و تالاب‌های استان رهاسازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد محمدی دوست عصر جمعه در آئین رهاسازی ۴۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی و کپور ماهیان (فیتوفاگ) در تالاب محلی روستای گردشگری عطیش از توابع بخش سویسه شهرستان کارون در جمع خبرنگاران بیان کرد: عمده ماهیان بومی رهاسازی شده از نوع گونه‌های بنی، شیربت، گطان، عنزه و برزم و کپور ماهیان (فیتوفاگ) هستند.

وی، هدف از رهاسازی بچه ماهیان در تالاب روستای گردشگری عطیش را حفظ اشتغال صیادان بومی و بهبود اقتصاد ساکنان روستای عطیش و روستاهای اطراف این تالاب اعلام کرد و افزود: شیلات خوزستان در سال جاری بالغ‌بر ۹ میلیون قطعه بچه ماهی از گونه‌های سازگار با شرایط آب و هوایی را در رودخانه‌ها و تالاب‌ها باهدف اشتغال پایدار صیادان محلی و ارتقای ضریب امنیت غذایی مردم رهاسازی کرده است. محمدی دوست، میزان تولیدات کل آبزی‌پروری استان را ۸۵ هزار تن خواند و تصریح کرد: در سال آینده با حمایت بیشتر از پرورش‌دهندگان خوزستانی و عبور از خشک‌سالی، تولید آبزیان پرورشی افزایش یابد. مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: مصرف سرانه آبزیان در کشور ۱۳ کیلوگرم در سال است ولی این میزان در خوزستان به‌خصوص مناطق ساحلی و بندری استان ۱۹ کیلوگرم است..

.


بازنشر از : مهر

شیلات خوزستان

پرورش ماهی

شهرستان کارون



نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر