وزارت جهاد کشاورزی تولید ناخالص داخلی بجنورد محمد محمدزاده بجنورد- رئیس سازمان ج

1401\09\08 05:32:22


سهم ۶ درصدی خراسان شمالی از تولید ناخالص داخلی در حوزه کشاورزی

بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی در استان، گفت: سهم استان خراسان شمالی از تولید ناخالص داخلی ۶ درصد است.

محمد محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خراسان شمالی ۲ میلیون و ۸۴۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۳۹۳ هزار هکتار اراضی آبی، ۱۴۹ هزار و ۵۸۳ هکتار اراضی دیم و ۱۵۶ هزار هکتار اراضی باغی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: میزان تولید انواع محصولات زراعی استان یک میلیون و ۵۰۰ تن در سال است که بر این اساس سهم استان خراسان شمالی از تولید ناخالص داخلی ۶ درصد می‌باشد. وی افزود: میزان بارش در استان نسبت به سال گذشته ۱۶/۹ میلی متر افزایش داشته است. محمدزاده بیان کرد: در استان ۷ سد و ۴۴ هزار حلقه چاه در حال بهره برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت الگوی کشت، گفت: امسال ۴۸ هزار و ۵۱۵ هکتار اراضی آبی برای گندم و ۳۰ هزار و ۲۲۸ هکتار جو آبی در نظر گرفته شده است. وی افزود: در طرح جهش تولید، بحث کشت گیاهان دارویی، علوفه‌ای، حبوبات و دانه‌های روغنی مد نظر است که درصد قابل توجهی را در آذر امسال کشت خواهیم کرد. محمدزاده در انتها گفت: از ابتدای سال زراعی تا آخر سال گذشته ۲۲ هزار تن کود و امسال ۲۳ هزار تن کود مصرف کردیم..

.


بازنشر از : مهر

وزارت جهاد کشاورزی

تولید ناخالص داخلی

بجنورد

محمد محمدزاده



استعلام قیمت کارتن لیمینتی