فاطمه نوروزیان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ویروس کرونا بندرعباس - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تغییر رنگبن

1402\01\08 11:01:07


شیوع دوباره کرونا آغاز شده مردم مراقب باشند

بندرعباس - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تغییر رنگبندی شهرستان های استان از آبی به زرد و وضعیت نارنجی شهرستان پارسیان خبر داد.

فاطمه نوروزیان با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان، افزود: باید یک سری نکات را مردم بیشتر از قبل رعایت کنند؛ کسانی که علامت دار هستند بهتر است که باتوجه به گردش ویروس کرونا در جامعه تشخیص را روی کرونا بگذارند و سعی کنند در دورهمی ها، دید و بازدیدها و مراسمات افطاری شرکت نکنند.

نوروزیان بیان کرد: سایر افراد که در دید و بازدیدها و مراسم افطاری شرکت می‌کنند و دیدارهای خانوادگی دارند؛ روبوسی نکنند و در صورت امکان دست ندهند و به خصوص مراقب افراد سالمند و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند و خانم‌های باردار باشند به دلیل اینکه این افراد گروههای در معرض خطر بیشتری هستند. وی با بیان اینکه بیماران با بیماری‌های زمینه‌ای درصورت ابتلاء به کرونا در معرض خطر بیشتری هستند؛ اظهار کرد: اخیراً موارد فوتی که از کرونا گزارش شده است صد در صد این افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای متعدد هستند و متأسفانه این موارد باعث می‌شود که در صورت ابتلاء به بیماری کرونا حتی جان خود را از دست بدهند. سخنگوی دانشگاه تصریح کرد: با توجه به افزایش موارد بستری مثبت ناشی از کرونا و فوت مثبت رنگ بندی شهرستانها تغییر کرده است، به نحوی که تعداد شهرستانهایی با وضعیت زرد پرخطر افرایش قابل توجهی داشته است به طوری که شهرستانهای بستک، بندرعباس، بندرلنگه، خمیر، رودان، سیریک، کیش، میناب و حاجی آباد و شهرستان در وضعیت زرد یا نسبتاً پر خطر قرار دارند و تنها شهرستان نارنجی استان نیز پارسیان می‌باشد و شهرستان‌های ابوموسی، قشم، جزیره هرمز، بشاگرد و جاسک در وضعیت آبی به سر می‌برند.

نکته مهم برای پیشگیری از شدت یافتن موج جدید کرونا رعایت چند نکته مهم است اول اینکه شهروندان در بازدیدهای عید نوروز و دعوت افطاری‌ها از دست دادن و روبوسی خودداری کنند و نکته دوم اینکه در صورت علامت دار بودن در منزل بمانند و در دورهمی ها و مهمانی‌ها نیز شرکت نکنند.. .


بازنشر از : مهر

فاطمه نوروزیان

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

ویروس کرونا



کارشناسی خودرو در کرج - تشخیص رنگ ماشین