شورای شهر همدان حمید بادامی نجات همدان همدان-رئیس کمیسیون مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: اجرای برنامه

1402\01\09 07:09:04


ضرورت فضاسازی مناسب شهری برای ماه مبارک رمضان توسط شهرداری همدان

همدان-رئیس کمیسیون مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: اجرای برنامه مذهبی یا حتی نمادهای ایام مبارک رمضان هم در سطح شهر مشاهده نمی‌شد که این قابل قبول نیست.

حمید بادامی‌نجات در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال قرار است با بررسی ارزیابان یونسکو؛ پس از سال‌ها انتظار مردم همدان یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی جهان در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را به ثبت جهانی برسد که امید است با حضور ارزیابان بتوانیم این اثر ارزشمند تاریخی به همراه منظر شهری همدان را به ثبت جهانی برسانیم.

وی افزود: مدیریت شهری همدان بویژه کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر در کنار سازمان میراث فرهنگی است تا هر چه سریع‌تر بتوانیم این اتفاق و رویداد مهم را برای همدانی‌ها رقم بزند و قطعاً در تمامی مواردی که لازم باشد شورای شهر همدان از این موضوع حمایت می‌کند. رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط و شهرداری همدان باید در کنار هم برای ثبت جهانی هگمتانه تلاش کنند افزود: اقدامات و برنامه‌های متنوعی در مجموعه تاریخی هگمتانه در روزهای نوروز در حال اجرا است و اتفاقات مثبتی است که هم رضایتمندی همشهریان و هم مسافران و گردشگران را به دنبال داشته است. بادامی‌نجات تاکید کرد: لازم است شهرداری همدان هم به عنوان متولی در حوزه مدیریت شهری اقداماتی را داشته باشد که متأسفانه در بازدیدی که از سطح شهر داشتیم جای شهرداری همدان و سازمان فرهنگی گردشگری شهرداری خالی بود که این جای نگرانی دارد.

وی در این خصوص اضافه کرد: در جایی که کل شهر به شهرداری تعلق دارد و این ظرفیت بسیار خوبی برای مدیریت شهر است که بتواند با تدوین و اجرای برنامه‌های متنوع نوروزی و گردشگری در معرفی همدان و جذب گردشگر از این فرصت روزهای نوروز بهره بگیرد متأسفانه در عمل جای شهرداری همدان در برنامه‌های نوروزی خالی است. وی اظهار کرد: این سوال مطرح است که چرا باید جای شهرداری همدان در برنامه‌های فرهنگی شهر خالی باشد و این در حالی است که شهرداری‌های بسیاری از شهرها و سازمانهای فرهنگی و گردشگری آنها برای گردشگران و مسافران نوروزی اجرای برنامه‌های مختلفی را دارند، اما شهرداری همدان حتی برای همشهریان خود هم برنامه‌ای نداشته است. وی به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز اشاره کرد و گفت: علی رغم این اجرای برنامه مذهبی یا حتی نمادهای ایام مبارک رمضان هم در سطح شهر مشاهده نمی‌شد که این قابل قبول نیست و مدیریت شهری باید در این زمینه پاسخگو باشد.

بادامی‌نجات اضافه کرد: ما به دنبال ثبت جهانی هگمتانه هستیم و همدان علاوه بر مجموعه فاخر هگمتانه به دلیل داشتن پیشینه تاریخی بالا و آثار بجای مانده از گذشتگان، لایق این عنوان جهانی است که معرفی همدان در سطح ملی و بین المللی همت مسؤلین را می‌طلبد و همه باید در کنار هم برای تحقق این امر تلاش کنیم.. .


بازنشر از : مهر

شورای شهر همدان

حمید بادامی نجات

همدان



برق و روشنایی لاله زار